Louis Vuitton pod ultra lehkou hliníkovou konstrukcí
Obchodní centrum Selfridges se koncem minulého roku pyšnilo bez pochyby nejvýraznějším butikem světoznámé oděvní značky Louis Vuitton. Ta navázala spolupráci s jednou z nejvlivnějších ženských umělkyní naší doby, dnes třiaosmdesátiletou Japonskou Yayoi Kusamou. Její fascinace puntíky byla inspirací limitované edice výrobků Louis Vuitton, která na nějakou dobu určila i design butiků této značky. Ten v londýnském Selfridges vytvořilo studio THEVERYMANY a získalo za něj ocenění Architizer A+ Awards v kategorii pop-up realizací.
Yayoi Kusama má zastoupení v galeriích po celém světě a drží dražební rekord mezi žijícími umělkyněmi. Kdysi působila v New Yorku a stala se múzou například i Andyho Warhola. Rozsah její práce sahá od malby, přes instalace a happeningy až ke konceptuálnímu umění. Studio THEVERYMANY se stalo za dobu svého působení synonymem pro experimentální a nekonvenční přístupy k projektům, především k designování komerčních prostor. Pro pop-up butik Louis Vuitton vytvořili samonosnou ultra lehkou hliníkovou konstrukci, která svým tvarem připomíná mořské sasanky. Je zhusta perforovaná kruhovými otvory, které odpovídají základnímu puntíkovanému motivu limitované kolekce módní značky.Louis Vuitton Pop-Up Store
architekt: THEVERYMANY
klient: Louis Vuitton
realizace: 2012, Londýn
-vb-
zdroj: http://awards.architizer.com/