Originální interiéry obchodů
Galerie(6)

Originální interiéry obchodů

Partneři sekce:

Vánoce se blíží a tak jsme pro Vás připravili několik tipů,kam na nákupy pro milovníky dobré architektury a designu. Vybrali jsme čtyři obchody, jejichž interiér zaujme nápadem, precizností i novým využitím prodejního prostoru - třeba pro výstavu umění.


Parfémy ze špičkové laboratoře, flakóny jako v galerii – tak působí na návštěvníky obchod Ingredients v centru Prahy.  A není tedy pochyb, že parfémy zde nabízené jsou něčím speciálním. Spadají do kategorie niche, tedy nevyrábějí se sériově, nýbrž tradičními postupy s důrazem na kvalitu a ruční zpracování. Na návrhu minimalistického interiéru, jehož součástí je i galerie umění, spolupracovali majitelé obchodu Jakub Kopčák a Lukáš Loskot se studiem Slaby architects.


Interiér 66 Gallery od architektů Lenky Křemenové a Davida Maštálky je experimentem, jak obchod na ploše necelých 42 m2 opticky zvětšit a zároveň mu vtisknout jedinečnou atmosféru. Dnes se tam vejde nejen kolem 750 kusů krabic s obuví, ale ještě zbývá prostor pro současné umění a design. Průchod do galerie rámuje transparentní blok pro umístění dalšího drobného zboží, které tvoří z převážné většiny autorské módní doplňky.


Společnost Moris design navrhla kromě prodejního stánku Alpine Pro v Českém domě na olympiádě v Londýně také novou tvář poboček tohoto výrobce sportovního oblečení. Inspirací jim při tom byly balvany v Dolomitech. Organické tvary kombinovali tak, aby byl zachován nepravidelný vjem, který je vnímán jen v přírodě, ale zároveň byla zachována vynikající obslužnost pro klienty. Moris design stojí i za rebrandingem několika stovek prodejen Drogerie Teta.


Michal Kutálek má na svém kontě několik zajímavých interiérových realizací (viz např. oceněný Bar Aquarium na str. 52). V Uherském Hradišti nese jeho rukopis třeba prodejna spodního prádla Sylvie Underwear nebo lékárna Hradební. Původní prázdný komerční prostor byl rozdělen sádrokartonovými příčkami na jednotlivá pracoviště a potřebné zázemí lékárníků a především samotný prodejní prostor. Do prodejní části byly vloženy na míru navržené kusy nábytku. Důležitý je i vysoký standard zvolených materiálů a využití do nábytku integrovaných RGB LED pásků.

TEXT: KATEŘINA KOTALOVÁ
foto: ARCHIV ARCHITEKTŮ

Článek byl uveřejněn v časopisu ASB.