Modernizace smíchovského nádraží začne počátkem příštího roku
Správa železnic (SŽ) nechá opravit všechny staniční koleje a nástupiště, přestaví oba podchody a prodlouží je pod celou stanicí. Nástupiště budou přístupná bezbariérově novými výtahy. Práce pro SŽ provede konsorcium firem Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha, které zvítězilo ve výběrovém řízení.
Na Smíchově plánuje magistrát rovněž vybudovat dopravní terminál propojující všechny druhy MHD a vznikne tam i záchytné parkoviště P+R. Na stavbu zastupitelé již schválili vypsání tendru za osm miliard korun.
„Zahájení hlavní fáze rekonstrukce předcházelo odstranění části kolejí a také původní lávky přes stanici. Nyní dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří stávajících nástupišť a vybudování jednoho nového. To budou využívat zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici,“ uvedl mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Vznikne i nová lávka
Opravit nechá správa podchody, které prodlouží pod celým kolejištěm až do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město. Přístup na nástupiště bude bezbariérový. Součástí projektu je také výstavba lávky směrem k Radlické ulici, která umožní lidem přístup na jednotlivá nástupiště a zároveň propojí stanici s novou čtvrtí vznikající na Smíchově.
Most přes Nádražní ulici bude po dokončení rekonstrukce tříkolejný. Na něj má podle představy SŽ navazovat nový tříkolejný most mezi Smíchovem a Podskalím, který nahradí nynější železniční most přes Vltavu.
„Další bezprostředně navazující stavbou bude výstavba moderního terminálu Smíchov, jehož zhotovitele už hledá pražský magistrát,“ řekl Gavenda.
Terminál nahradí autobusové nádraží Na Knížecí a bude zahrnovat i záchytné parkoviště P+R. Stát má do konce roku 2030. Jeho součástí bude kromě železniční stanice příměstské i dálkové železniční dopravy také stanice metra i tramvaje, stanice městských a příměstských autobusových a trolejbusových a elektrobusových linek. Západně od železniční stanice vznikne velkokapacitní záchytné parkoviště.