Zážitkové a komunikační centrum GROHE X - ilustrační foto

Budoucnost bydlení a problémy dneška. GROHE X Summit nabídl inspirativní přednášky

Přednášky, panelové diskuse, Masterclass workshopy a mnoho dalších. První den premiérového GROHE X Summitu s podtitulem „Caring for Water“ představil vedení společnosti GROHE, experty, výzkumné pracovníky a osobnosti z businessu, kteří diskutovali o četných sociálních, ekonomických a environmentálních problémech, kterým dnes čelíme.

První den třídenní akce GROHE X Summit, na kterou se registrovalo téměř 9 500 hostů, se zaměřil na otázku, kdy nějaké místo nazýváme domovem, a také na to, jak se naše domovy vyvíjejí v průběhu času. Den byl plný jedinečných poznatků, inspirativních rozhovorů a vzrušujících diskusí. „Voda je základem života a naší společnou vášní. A potřebuje ochranu, nyní více než kdy jindy,“ prohlásil Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA, když virtuálně přivítal registrované diváky, hosty a odborníky na digitální zážitkové platformě GROHE X.

Jako první vystoupila Elina Hiltunen, finská výzkumnice a poradkyně v oblasti futurologie. Její práce za posledních dvacet let vyústila v analýzu, podle níž jsou klíčem k úspěšné budoucnosti schopnosti předvídat, inovovat a komunikovat. Elina se ve své přednášce zabývala technikami a dovednostmi, které nám mohou pomoci předvídat budoucnost a najít lepší cestu vpřed.

Vliv megatrendů na produktový design

Otázkou pro účastníky bylo, jak si představit domov budoucnosti? To je zásadní otázka nejen pro obchodní aktivity společnosti GROHE, ale i pro celý sanitární průmysl. Proto se u kulatého debatního stolu sešlo hned několik odborníků: Jonas Brennwald, Leader, LIXIL EMENA, Katrin Franzen-Löhning, Leader Market Research, LIXIL EMENA, Gudy Herder, futuroložka a Steve Collinge, Managing Director ve firmě Insight Retail Group.

Diskutovali o trendech, chování spotřebitelů a vědeckých výzkumech v této oblasti. Katrin Franzen-Löhning debatu uzavřela slovy: „Pozorujeme vyšší potřebu odpočívat a mít vědomý čas pro sebe. A co se týče udržitelnosti, už ji nejde nazvat trendem. Je to samozřejmost a závazek. Zákazníci chtějí produkty, které šetří peníze a vodu.“

Během první masterclass v rámci summitu s názvem „Přizpůsobeno našim potřebám: Design interiéru a produkty pro nové prostory“ odborníci společnosti LIXIL Patrick Speck, Leader LIXIL Global Design EMENA, a Carina Buhlert, Leader LIXIL Global Design Brand Environment, diskutovali o potřebách a silách, které určují měnící se očekávání zákazníků. Megatrendy, které určují tyto faktory, jsou pro společnost GROHE urbanizace, udržitelnost a péče o fyzické i duševní zdraví.

Mnoho současných trendů v interiérovém designu lze vysledovat v působení těchto sil. Carina Buhlert i Patrick Speck vysvětlili, že „GROHE se snaží odrážet neustále rostoucí poptávku po individualitě a stylu v rámci svého produktového portfolia s různými povrchovými úpravami, podznačkami a technologickými inovacemi. Prostřednictvím našich produktů chceme posílit pocit sounáležitosti, protože domov je v konečném důsledku hlavně pocit.“

Na závěr prvního dne třídenního summitu se tři Fact Snacks věnovaly řadě témat: vztahům se zákazníky s Doreen Radis, Leader CRM & Loyalty, LIXIL EMENA, inovacím založeným na poznání s Jungbeom Han, Senior Designer LIXIL Global Design EMENA, a novým nadčasovým barvám a inovativním povrchovým úpravám s Benjaminem Krausem, Leader Categories, LIXIL EMENA.

red