Dny otevřených dveří – trasa metra V.A.
V sobotu 19. ledna 2013 si můžete prohlédnout nově budované stanice Veleslavín a Petřiny a jednokolejné traťové tunely metra V.A. V rámci Dne otevřených dveří bude pro veřejnost od 9 do 16 hodin přístupná prohlídková trasa v délce 3000 metrů. Trasa začne na přístupové rampě do stanice Veleslavín a skončí na zařízení staveniště na Vypichu.
Budování 6 134 metrů dlouhé trasy metra A bylo zahájeno v dubnu 2010 a stavbu chce Magistrát hl. m. Prahy uvést do provozu v roce 2014. Ve výstavbě jsou celkem 4 stanice- Bořislavka (původně Červený Vrch), Veleslavín, Petřiny a Motol. Dvě z nich – Veleslavín a Petřiny a část traťových tunelů se představí veřejnosti v rámci Dnu otevřených dveří. Zároveň je připravena výstava velkoplošných fotografií, na kterých trojice architektů Josef Husák, Jiří Junek a Jan Tatár zachytila zajímavé momenty z každodenního života na stavbě nové trasy metra. Tyto fotografie jsou k vidění až do konce března v ulicích Prahy, konkrétně na Evropské třídě, Vypichu, Petřinách a Veleslavíně.Jednokolejné tunely prodloužení trasy V.A byly raženy metodou plnoprofilových razících štítů- technologie TBM-EPB. Ve světě je tato technologie používá na přibližně 80% nově budovaných tunelů. Pro Prahu byly německou firmou Herrenknecht vyrobeny štíty s pořadovými čísly S-609 (Tonda) a S-610 (Adéla), jména jim vybraly děti ve Fakultní nemocnici v Motole.
Více o stavbě nové trasy metra V.A
Délka trasy: 2x 4177 m
Zahájení ražeb:
Tonda – 10.4.2011
Adéla – 12.7.2011
Trvání ražeb:
Tonda – 596 dní
Adéla – 503 dní
Rychlost ražby: ø 35 mm/min
Průměrný denní výkon: 15 bm
Největší denní výkon:
Tonda – 30 bm
Adéla – 39 bm
Největší týdenní výkon:
Tonda – 156 bm
Adéla – 192 bm
Největší měsíční výkon:
Tonda – 625,5 bm
Adéla – 528 bm
Jeden postup (1,5 m): vyražen za 30 – 60 minut
Jeden prstenec: smontován za ø 35 minut
Prstenců celkem: 5565 ks
Poslední prorážka: 26. listopadu 2012
Doba jízdy soupravy na trase Dejvická – Motol: 7,5 min
Uvedení do provozu: 2014
-vb-
foto a zdroj: Metrostav
–>–>