Axor H2O story 2014: Kvalitu lídra potvrzuje i podpora nových talentů
„Maximální zanícení pro vývoj technologií a designu. Hledání nových vizí a podpora mladých talentů. To jsou kvality skutečného lídra v oblasti technologických inovací a designových řešení prostorů pro denní hygienu,“ myslí si o společnosti Hansgrohe akad. arch. Rudolf Netík, předseda poroty mezinárodní studentské soutěže Axor H2O story 2013.
Čím je soutěž Axor H2O story pro vás osobně zajímavá?
Každý ročník soutěže přináší zajímavé vize a řešení, která pracují s novým prostorovým uspořádáním a hledají nový příběh, novou funkčnost. Je to šance pro vyhraněné názory, které možná všechno minimalizují, automatizují a urychlují, a naopak řešení, která pro hygienu nabízejí maximální prostor, čas a zážitky.
Jak hodnotíte úroveň této soutěže?
Mezinárodní soutěž, kterou organizuje společnost Hansgrohe, je na špičkové úrovni, například z hlediska skladby zúčastněných vysokých škol. Je velkým přínosem jak pro design, tak pro studenty. Odvaha a nápady, které nejsou svázané mantinely technologií či finančních nákladů, napomáhají kreativitě autorů.
Co může student v této soutěži získat?
Exkluzivní zkušenost, kterou nelze získat jinak. Pro studenta je to nový způsob přemýšlení nad zadáním, které je do určité míry méně akademické než školní úkoly. Největším benefitem je šance zúčastnit se procesu tvorby designu a výroby na té nejvyšší profesionální úrovni. Hlavní výhra v podobě prezentace práce na přehlídce Designblok a týdenní stáž v německém centru vývoje a výroby značky Axor znamená neporovnatelně více než finanční výhra.
Jaký máte názor na budoucí generaci architektů a designérů?
Výměna informací na celosvětové úrovni, možnost studia a praxe v podstatě kdekoli na světě. To jsou velké bonusy do života. Zajímá mě, jak si mladá generace poradí se zpracováním tak obrovského množství informací a s nároky na čas, který je tolik potřebný pro zralost děl a návrhů.
I vy jste se během studia zapojil do nějaké soutěže?
Účast v soutěži přináší nové zkušenosti, které jsou potřebné pro další směřování a rozhodování studenta v kariéře. My jsem se během studia po roce 1989 nějakých soutěží zúčastňovali neustále. Možnost konfrontace návrhu a reálného výsledku je velmi inspirativní.
Jak vnímáte společnost Hansgrohe a její snahu zapojit do dialogu o designu studenty?
Společnost Hansgrohe se chová jako skutečný lídr na trhu s designovým zařízením koupelen. Věnuje maximální energii vývoji a podpoře designu, technologií a ekologii. Studentská soutěž je organickou součástí tohoto přístupu.
Co byste odkázal dalším adeptům na výhru v novém, třetím ročníku soutěže?
Absolutní uvolněnost a svobodu při přemýšlení. Pravdivý příběh vycházející z autorova nitra.
Výhra v podobě týdenní stáže v německém centru vývoje a výroby značky Axor čeká i na vítěze 3. ročníku soutěže Axor H2O story. Studenti vysokých škol se mohou registrovat a elektronicky odevzdat svůj soutěžní návrh do 31. května 2014 na www.h2ostory.cz.
ZDROJ: PR článek společnosti Hansgrohe CS s.r.o.