Jak vtáhnout kolemjdoucího do prodejny optiky
Prostor je velmi omezený, celá provozovna má čtyřicet metrů čtverečních. Prostor je koncipovaný jako zvětšená výloha. Už z ulice je patrný oční tester, který zabírá celou stěnu za prodejním pultem. Tester v noci svítí a nahrazuje tak reklamní poutač.
Bylo potřeba využít každý centimetr prodejny, proto všechny stěny obíhají dráty, které slouží jako věšáky na brýle. Systém poskytuje velkou flexibilitu.
V místě zrcadel, které mají kruhový tvar, se dráty rozestupují a vytvářejí dojem široce otevřených víček, které nás pozorují.
Zrcadla jsou umístěná v různých výškách, aby vyhověla zákazníkům různého vzrůstu.
Motiv oka, zorničky se opakuje i na stropě – infračervená zrcadlová topná tělesa i svítidla mají kruhový tvar.
Celý prostor je monochromatický, barevné můžou být až samotné výrobky – brýle.
Zdi jsou obložené na bílo mořenou březovou překližkou, zbytek prvků je kovových v černé barvě.
Pro nedostatek prostoru bylo třeba většinu prvků řešit na míru.
Architekt: ORA, Jan Hora, Barbora Zmeková, Jan Veisser
Místo: Moravské Budějovice
Investor: G optik s.r.o.
Dodavatel: INTERIA Znojmo s.r.o.
Rok: 2015
Zdroj: ORA
Fotograf: BoysPlayNice