Nový design poboček banky
Slušnost, serióznost, profesionalita a kvalita – to jsou hodnoty, na nichž je postaven návrh interiéru poboček ČSOB nové generace. Jeho autorem je Atelier SAD. První takovou pobočku mohou klienti navštívit v Sokolovské ulici v Praze. Typický je pro ni otevřený prostor bez fixních pracovišť, samoobslužné systémy a maximální důraz na poradenství.
Poprvé je zde použita i inovativní marketingová komunikace, kdy jsou tištěné materiály nahrazeny promítáním na zeď, fólii a LCD obrazovkami. Důležitým aspektem proměny je i úspora investičních a provozních nákladů.
Důraz na design
Koncept je budován na základě vztahového bankovnictví, využívá zahraniční zkušenosti a vychází i z průzkumu toho, co si Češi přejí od své banky. Jedním z pilířů proměny poboček je vedle nového konceptu poskytování služeb a využívání pokročilých informačních technologií právě nadčasový design. „Klienti na pobočce požadují především poradenství a partnerský vztah neoddělený přepážkou,“ říká Marek Ditz, člen představenstva ČSOB a vrchní ředitel pro oblast Vztahy s klienty.
Na pobočce nové generace tak nejsou fixní pracoviště. Bankéř může klienta obsluhovat kdekoli podle toho, jakou službu vyžaduje, a to jak v otevřené hale, tak ve vstupním prostoru. Ten je oddělen od samotné banky a jako na jediném místě se zde pracuje s hotovostí.
„Mimo design a vypilovaný provoz celku i jednotlivých zón jsme se soustředili i na podprahové působení prostoru, jako jsou kvalitní akustika, osvětlení a celková pohoda klienta. Zařízení interiéru a nábytek jsou vyrobeny z kvalitních materiálů, které mají trvalou hodnotu a nepodléhají módě,“ říká Adam Jirkal z Atelieru SAD.
Ve vstupním prostoru (tzv. Zóna 24) je k dispozici standardní dotykový bankomat pro výběry a bankomat pro vklady a výběry. Lidé zde mohou využít tlačítka Help pro případ, že by potřebovali poradit s obsluhou. V této části je také 24/7 přístupná dotyková obrazovka, kde si lze prohlédnout webové stránky ČSOB včetně produktových kalkulaček a domluvit si schůzku s pracovníkem banky. Důraz je kladen především na samoobslužný systém, což vychází právě z požadavků klientů.
Snadná navigace
Směrem do prostoru banky se zvyšuje míra soukromí. Pobočka je vybavena vizuální navigací. Na uvítacím totemu si mohou klienti vybrat, na kterého bankéře se chtějí obrátit. Otevřená hala se dělí na čtyři části. V první se návštěvník může posadit do pohodlného křesla, občerstvit se a využít tablet či notebook a wi-fi připojení. Na LCD obrazovkách může sledovat informace z ČSOB či zprávy na ČT24. S touto zónou se prolíná poradenská část, kde je umístěna dotyková obrazovka s webovými stránkami banky včetně produktových kalkulaček.
Dvouúrovňový pult, který se nachází v další části hlavní haly, slouží pro zodpovězení dotazů na běžné finanční produkty, vydání platebních karet nebo převzetí platebních příkazů.
Poslední je diskrétní zóna, kterou tvoří dvě místnosti. První z nich je méně formální a je určena především ke zjištění konkrétních potřeb klienta. Tomu je nízkým stolkem a pohodlnými křesly přizpůsoben i prostor. K uzavření a dokončení obchodu pak slouží jednací místnost. Tyto místnosti jsou od ostatního prostoru odděleny skleněnou příčkou. Optický plášť tvoří dřevěné jilmové lamely, které zajišťují intimitu prostoru a společně s kobercem zlepšují jeho akustiku. V případě dotazů na speciální služby je v obou prostorech k dispozici produktový specialista – videobankéř, s nímž mohou zájemci společně se svým bankovním poradcem komunikovat přes internet.
Pobočka bude sloužit i pro akce pořádané v okolí nebo neziskovými organizacemi, jako jsou vernisáže chráněných dílen. Koncept nezapomíná ani na nejmenší návštěvníky – děti, které mohou využít dětského koutku.
Text Pavla Hávová
Foto: ČSOB