Uklidňující minimalismus: Peter Wirz představuje novou kolekci LAUFEN MEDA
Značka LAUFEN uvedla novou koupelnovou kolekci renomovaného švýcarského designéra Petera Wirze. MEDA si s minimalistickým a jemným designem klade za cíl vytvořit komfortní prostředí a pocit bezpečí.
Myslí ale i na praktičnost, proto je navržena jako vysoce funkční a maximálně modulární kolekce, která zahrnuje vše od umyvadel a baterií až po nábytek. Za jejím vznikem stojí roky tvůrčích procesů a usilovné práce, kterou v rozhovoru přibližuje samotný autor kolekce, Peter Wirz.
Pro LAUFEN jste navrhl novou kolekci jménem MEDA. Můžete ji stručně představit?
S kolekcí MEDA, která zahrnuje vše pro kompletní vybavení koupelny, jsme vytvořili zcela nový designový koncept, který dokonale vyhovuje každodenním potřebám současných zákazníků. I proto jsme ji pojmenovali „Made forlife“, tedy „vyrobeno pro život“.
Na co jste se v této sérii zaměřil? Co ji odlišuje?
Kolekci MEDA lze přizpůsobit jakémukoli konceptu. Nabídka zahrnuje sanitární keramiku, ale také baterie a koupelnový nábytek. Všechny prvky jsou jednoduché a minimalistické, ale nabízejí mnoho praktických detailů, jako je odkládací plocha integrovaná do umyvadla a vany, která je umístěna hned pod hranou objektů, praktickýprvek, který tuto kolekci vystihuje.
Můžete nám říci něco o inspiraci nebo účelu kolekce MEDA?
Kolekce MEDA, podobně jako kolekce LAUFEN PRO ve své době, vznikla s cílem vyvinout koupelnovéřešední které reprezentuje klíčové hodnoty značky LAUFEN, vyhovuje vysokým estetickým a funkčním nárokům dnešních zákazníků a je vhodné pro každé uspořádání koupelny a každý trh.
Jaké byly největší výzvy, kterým jste čelil při návrhu a vývoji kolekce MEDA?
Celý vývoj designu MEDA probíhal během pandemie. Mnoho standardních designových procesů nebylo v té době možné realizovat stejným způsobem jako dříve. Vývoj designu je pro mě a můj tým především o komunikaci a neustálé výměně informací, pandemie tento styl práce změnila.
Jaké materiály jste pro kolekci MEDA zvolil a proč?
Keramika – základ pro novinku MEDA – je úžasný materiál pro vytváření nádherných produktů. Snadno se udržuje, je velmi robustní a odolný i při každodenním používání. Keramika je ale také organickým materiálem. Pro vytvoření přesných tvarů a těch nejjemnějších detailů je proto zapotřebí mnoho zkušeností a velkého řemeslného umu, který LAUFEN dokonale ovládá.
Existují v kolekci Meda nějaké konkrétní designové prvky, na které jste obzvlášť pyšný?
Ptali jsme se veřejnosti, architektů i prodejců, co je nejvíce obtěžuje při každodenní rutině v koupelně. Nejčastější odpovědí byla voda kolem umyvadla. Proto jsme hledali řešení praktického okraje, který by tomuto problému zabránil. Tento designový detail se nakonec stal ikonickým prvkem kolekce a naleznete jej u všech prvků kolekce MEDA.
Jak se vyvíjela vaše spolupráce se značkou LAUFEN v průběhu času? Co činí toto partnerství úspěšným?
Čtyřiadvacet let spolupráce vytvořilo zvláštní pouto a stalo se důležitou součástí toho, čím jsem nyní jako designér já, ale i můj tým. Vnímáme vysokou hodnotu značky LAUFEN jako lídra v oboru, ale i její nadstandardní nároky na kvalitu, design a technologie. V posledních letech jsme měli štěstí, že jsme se mohli podílet a být součástí jejího úspěchu. Zároveň víme, jak dosáhnout dokonalé rovnováhy mezi funkcí, estetikou a současným designem, což znamená, že naše práce zůstává moderní po celá desetiletí.
Existuje něco, nějaký princip, tvary, materiály, které jsou nezbytnou součástí všech vašich návrhů? Nebo přistupujete ke každému projektu pokaždé jinak?
Každý projekt, každý zákazník i každý úkol je zcela jiný. To vyžaduje dobrý, zkušený tým odborníků, kteří systematicky daný problém zkoumají a odpovídají si na otázky, dokud nejsou všechny zcela zodpovězeny. Dnes je design více než jen formou, materiálem nebo funkčností. Design je o vyřváření nových, odlišných a zároveň pozitivních zážitků. Úkolem naší každodenní práce je jednoduše vytvářet to nejlepší pro naše zákazníky.
Jak vznikají vaše nejlepší projekty – ze spontánních nápadů nebo tvrdé práce?
Soudobá designová tvorba je ze 60 % analýzou a strategickou prací a ze 40 % skutečnou tvorbou. Můj přístup k designu je takový, že úspěšný produkt musí nejen vyhovovat příslušné značce a jejímu aktuálnímu portfoliu, ale také dokonale odpovídat příslušné cílové skupině. To vyžaduje pečlivou strategii a využívání moderních technologií včetně podpory AI.
ZDROJ: PR článek společnosti LAUFEN