Interiéry? Příběhy

Společnost Kronospan sídlící v Jihlavě patří k nejmodernějším závodům v Evropě v oblasti výroby desek na bázi dřeva pro interiérový design, nábytkářský průmysl a stavebnictví. Začátkem roku uvedla na trh novou Globální kolekci Kronodesign, kterou nám blíže představí ambasadorka značky Simona Pospíšilová.

Novou kolekci Kronodesign jste představili letos v lednu, jaké na ni máte reakce?

Nová kolekce je pokaždé nový vítr a impuls do další tvůrčí práce. Přání a potřeby architektů a designérů tlumočíme týmu našich vývojářů a designérů, kteří se je do ní snaží promítnout. Je pro nás důležité vědět, co naši zákazníci považují za důležité. Jsem přesvědčená, že kolekce u mnohých předčila očekávání, a to dokazuje i velký zájem o dekory napříč celou kolekcí.

Co nového kolekce jako celek přinesla a v čem je její hlavní síla?

Inspirovali jsme se přírodou a to je sázka na jistotu. Vycházeli jsme z přirozené krásy přírody a podařilo se nám zachytit nejen všechny odlišnosti materiálů, jejich charakter, ale také krásnou barevnou paletu. Velký důraz klademe na povrchové struktury, ve kterých jsme udělali velký posun, a tím naše nové dekory dostávají nový, daleko přirozenější vzhled. Vsadili jsme i na originalitu jednotlivce, proto mottem nové kolekce jsou i příběhy Origin Stories Trends, které pro inspiraci prezentujeme na YouTube kanálu Kronospan CR. Jsou to příběhy s vůní dálek, plné vášně i optimismu.

Jaké materiály a dekory se z ní těší největší oblibě? A jaké máte vy osobně nejraději?

Zachytili jsme trendy v barvách, na ně jsem opravdu pyšná, kolekce Color je velmi pestrá a každý si z ní vybere, co zrovna do daného projektu potřebuje. Je potřeba také zmínit, že jsme do kolekce přidali kromě nových dubů i další dřeviny, a tím jsme rozšířili škálu výběru kreseb pro design – ořech, kaštan, jasan v mnoha odstínech, takže si vybere každý. Tzv. shodný TOP&FRONT zákazníci také vítají – stejný dekor pro čelní plochy nábytku i pro pracovní plochy.

V čem konkrétně pomáháte jako ambasadorka architektům a designérům? Jakým způsobem a v jaké fázi projektu spolupráce probíhá?

Ambasador je vlastně reprezentantem, zástupcem značky, musí ji dokonale znát, musí ji zvládnout představit, nadchnout pro ni a zároveň být technickým poradcem, pokud si architekt nebo designér neví rady – z praxe vím, že spolupráce architektům přináší ulehčení v jejich práci i navrhování.
Interiérový design je velmi náročný obor, kde architekt nebo designér zastává mnoho funkcí, a proto jsem přesvědčená, že mít po ruce ambasadora je prostě výhra. A to dlouhodobě – s mnoha našimi architekty i designéry jsme v méně či více pravidelném kontaktu, ať už nad konkrétními projekty, nebo připravuji pro architekty a designéry prezentace, školení, workshopy, kde se pravidelně setkáváme. Kronodesign RoadShow je naším dlouhodobým a dnes vlastně už pravidelným projektem pro setkávání architektů a designérů. A nejde jen o Prahu, vyrážíme s tímto projektem po celé republice.

Simona Pospíšilová

Ambasadorkou značky Kronodesign se ve společnosti Kronospan stala v roce 2016. Během svého působení na této pozici byla u představení dvou Globálních kolekcí Kronodesign. Úzce spolupracuje s architekty a designéry, a to od počátku návrhu až po samotnou realizaci.