Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku

JAP na designbloku zval do říše divů

Všechno k tomu už nějakou dobu směřovalo, glosuje premiérovou účast prosperující české firmy JAP FUTURE na Designbloku její většinový spoluvlastník a jednatel Petr Paksi.

Prozradíte nám, jaké důvody přiměly úspěšnou českou firmu k premiérové účasti na přehlídce Designblok 2024?

Historie firmy se datuje od roku 1992. V počátečním období se firma opírala o produkci půdních schodů, schodišť a stavebních pouzder pro zasouvací dveře. Ve výrobě kovových půdních schodů je firma na třetím místě na světě a na stejném místě je v evropském měřítku i ve výrobě stavebních pouzder. Postupem času jsme se ve firmě vedle těchto produktů začali čím dál víc orientovat na intenzivní prvky bydlení a dnes je JAP FUTURE významným výrobcem designových interiérových dveří řady IDEA DOOR a MASTER, a to v otočném i posuvném provedení. S výrobou dveří úzce souvisí výroba skrytých zárubní, posuvných systémů a obkladového systému EFEKTA. Tím výčtem chci naznačit, že máme co nabídnout bytovým architektům a designérům.

Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku | Zdroj: Kristína Hrabětová

Orientace na produkty pro prémiové bydlení byla jediným důvodem účasti na prestižní designové přehlídce?

Značka JAP má za sebou určitý vývoj. Do budoucna se chceme profilovat nejen jako úspěšný výrobce, ale i jako kreativní tvůrce s jasnou vizí a přinášet interiérová řešení, která si lidé okamžitě zamilují. Chceme, aby naše produkty kombinovaly rozum i vášeň, kterou do své práce vkládáme, aby byly ergonomické, funkční, s dlouhou životností a nadčasovým designem. Veškerá výroba probíhá v České republice stejně jako náš vývoj, na kterém vždy spolupracujeme s předními designéry a reagujeme tak na výzvy a potřeby přímo z trhu. A Designblok je hlavně o kreativitě.

Pravdou je, že expozice JAP na Designbloku výrazně korelovala s kreativitou a vzbuzovala zájem… Jak se rodila koncepce veletržního stánku?

V momentě, kdy jsme se rozhodli pro účast na letošním Designbloku, bylo jasné, že jde o velkou výzvu a my nesmíme udělat chybu v tom, že bychom zamířili ke kováříčkovi, a ne rovnou ke kováři. Koncepci jako takovou pro nás připravilo architektonické studio Vrtiška & Žák. Přesně trefili poselství, které jsme chtěli předat odborníkům i laické veřejnosti. Vnímali značku JAP jako výrobce luxusních dveří, který umí na přání zákazníka pracovat s různými povrchy vnějšího opláštění. V prezentaci možného povrchu dveří se šlo do extrémní roviny a nastínění nekonečné škály možností. Vznikl kontrast mezi dvěma světy – luxusně zpracované standardní řešení na jedné straně a svět fantazie na straně druhé, díky nečekanému materiálovému opaku daného měkkostí, chlupatostí a hravostí. Prostě svět za hranou konvenčního myšlení běžně uvažujícího člověka.

Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku
Prezentace firmy JAP FUTURE na Designbloku | Zdroj: Kristína Hrabětová

Přijal jste navrhované řešení expozice z dílny architektonického studia Vrtiška & Žák okamžitě za své?

No, pravdou je, že jsem absolvoval po prezentaci návrhu expozice pár bezesných nocí, ale nakonec jsem nejen já, ale i ostatní z vedení firmy dali tvůrcům za pravdu a ocenili jejich originální přístup. Bylo nutné, aby instalace rezonovala u všech návštěvníků přehlídky, byla dobře zapamatovatelná, dostatečně úderná, mladistvě hravá a hlavně fotogenická. Jak bylo zmíněno výše, Designblok je přehlídka kreativity a naše expozice určitě všechna zmíněná kritéria splnila a představila JAP jako silnou značku, která se v konkurenčním prostředí výrazně zviditelnila.

Nelitoval jste, že firma mohla ze svého širokého výrobkového portfolia představit na Designbloku jen dveře MASTER?

Z tohoto úhlu pohledu bych mohl nějakou slzičku zatlačit, protože nabízíme opravdu široké výrobkové portfolio, aktuálně obohacené o novinku, dveře DIVA. Na druhou stranu jsou dveře MASTER naší vlajkovou lodí. Navíc parametry, kterými disponují, jen tak něco na trhu nepřekoná. Pochlubím se alespoň jedním z nich, a to výškou. Dveře MASTER a k nim skryté zárubně vyrobíme v jakékoli výšce po milimetrech bez příplatku až do maxima, což je 3 700 mm. Jsem si jist, že dveře MASTER výborně reprezentovaly naše klíčové hodnoty, na kterých stavíme: vysoce kvalitní materiály, precizní zpracování, originální design a dnes i důraz na ekologii a udržitelnost.

www.japcz.cz


PaedDr. Petr Paksi, DBA
Jednatel a většinový vlastník JAP FUTURE
Vedu firmu, ostatní i sebe s jasnou vizí, snažím se být sám sobě lídrem na základě svých hodnot. Preferuji ve firmě delegování pravomocí a úzkou spolupráci v rámci kolektivu. Vyhledávám znalosti a zkušenosti úspěšných firem a naopak já i moje firma zkušenosti předáváme dál. JAP FUTURE v posledních letech klade u své produkce důraz na minimalistický interiérový design, ve kterém je na špici, což dokládají jak různá ocenění, tak spolupráce s předními architekty. V širokém výrobním portfoliu vynikají dva unikátní systémy – dveřní a vchodový, které odpovídají moderním světovým trendům.

Text: JAP FUTURE, foto: KRISTINA Hrabětová

Článek vznikl ve spolupráci s firmou JAP FUTURE.