Kings Court – v oparu luxusu
Galerie(11)

Kings Court – v oparu luxusu

Partneři sekce:

Letos přibylo v centru Prahy několik luxusních hotelů. Nejnovější Hotel Kings Court patří díky své poloze přímo na náměstí Republiky k těm, které nelze přehlédnout. Název Kings Court je chytrým marketingovým tahem – sídlo krále Václava IV. a poté Vladislava Jagellonského nebylo totiž přímo na této parcele, ale v sousedství. Punc ušlechtilosti a bohatství ovšem přitahuje zákazníky i ve 21. století.

Novorenesanční budova Československé obchodní a živnostenské komory z roku 1905 podle návrhu Antonína Turka sice nepatří ke skvostům pražské architektury, je až přebohatě zdobena římsami, pilastry a sloupky vyrobenými nenáročnou technikou dílenských odlitků osazených na fasádu. Její palácový charakter však k přeměně na hotel přímo vybízel. Vzhledem k lokalitě a trendu mizení kanceláří z historických budov v centru města je tedy logickou volbou.

Angažmá pro zahraničí
Investorem i provozovatelem Hotelu Kings Court je izraelská společnost Jafit, která v Praze už provozuje hotel Golden Tulip Terminus. Budovu získala od ministerstva vnitra za 612 milionů Kč; rekonstrukce vyšla na 900 milionů Kč, nikoli 1,5 miliardy, jak uváděly tiskové zprávy –  to je součet kupní ceny a nákladů na rekonstrukci. I tak jde o nemalé náklady. Investor proto hodlá vložit do hotelu širší spektrum služeb. Restaurace nechtějí lákat pouze hotelové hosty, ale i střední třídu. V suterénu je k dispozici wellness a spa centrum s bazénem, vířivou koupelí, posilovnou a masážemi. Část budovy pronajímá bance a kasinu, jejich pronájem pokryje část nákladů na provoz hotelu.

Jafit pro návrh rekonstrukce dal přednost izraelské kanceláři Feigin Architects, s níž už měl dobrou zkušenost z minulých projektů. Jsou autory architektonického řešení a designového konceptu. Design vstupní lobby a restaurací v přízemí svěřil investor londýnskému studiu ara design. Z české strany se ke slovu dostali pouze projektanti – firma Plánprojekt Kapucín. Faktem však je, že v České republice je velice málo architektů, kteří nejsou svázáni minimalistickou koncepcí designu interiérů.

Přeměna jednotlivých kanceláří na pokoje nevyžadovala výraznější zásahy do dispozic, významné změny proběhly na úrovní přízemí a nově vzniklo podzemní podlaží (kde jsou obslužné prostory a spa cen­trum). Objekt byl směrem k náměstí otevřen a prosvětlen rozšířením výkladců až do úrovně dlažby – vznikla zde restaurace s vlastním vchodem z náměstí Republiky.

Hlavní vchod do hotelu zůstal zachován a orientován do ulice U Obecního domu. Nad vchodem byla navržena moderní skleněná kanopa. Následuje recepce, oddělená od zvýšeného přízemí schodištěm, které se napojuje na mezanin, komunikační jádro budovy, a široké palácové schodiště. Z mezaninu se po několika schodech sestupuje do druhé restaurace s barem. Investor zde zachoval novodobý nános – přístavbu s prosklenou střechou ve dvoře – a přeměnil jej na snídaňovou jídelnu. Jehlanové zastřešení bylo změněno na pultové, zasklené jednoduchými rámovými okny.

Taste the Crystal
Interiéry hotelu volbou materiálů odkazují na luxus, který může návštěvník očekávat i v pokojích – převažuje sklo, kámen a lakované dřevo. Výrazným prvkem interiérů jsou moderní křišťálové lustry. Úžasný je lustr v lobby – vzdušná koule z drobných ověsků visících na tenkých strunách, která vytváří dojem padajících kapek – ale i lustry nad recepčním pultem či barem, ohromující svou délkou. Je zřejmé, že křišťál české provenience se svými rustikálními tvary sem cestu nenašel.

Interiér restaurace Taste!t je zaplněný robustními křesly čalouněnými fialovým semišem. Koberce s výrazným rostlinným dekorem jsou praktické z hlediska tlumení hluku, v interiéru restaurace se však tříští s barevným nábytkem. Když se k tomuto barevnému reji přidá ještě pelmel obrazů na stěnách a nižší světlá výška než ve vstupních prostorech, výsledek působí přeplácaně. Podobně je tomu i v restauraci mEating Point, jen s tím rozdílem, že tu alespoň nejsou koberce. Podle designéra Riana Smithe z ara design jsou interiéry navrženy v eklektickém stylu. Eklekticismus by ovšem neměl znamenat chaos.


Půdorys 1. NP

Půdorys 4. NP

Patron obchodu
Pokoje jsou střídmé, a přesto dávají návštěvníkům pocítit závan luxusu. Ať už volbou svítidel, skříní z tmavého lakovaného dřeva, nebo textilních tapet se „šlechtickým“ květinovým dekorem. Barva tapet je nevtíravá a ornament nekontrastuje s podkladem.

Jinak převažují variace hnědé a bílé barvy; pouze ornamenty koberců s vysokým vlasem jsou tmavě fialové, což koresponduje s restaurací v přízemí. Obložení v hlavách postelí je z béžové koženky. Mřížka koženkových obdélníků tvoří čelo postele a vyděluje ji z prostoru, zároveň slouží jako opěradlo.

Součástí hotelu jsou také konferenční prostory, což je podmínkou pro titulování pěti hvězdičkami. Chloubou budovy je plesový sál s původní výzdobou ve stylu, jaký si vyžadovala pozice obchodní komory na společenském žebříčku. Oplývá balustrádami a bohatými štuky, najdeme zde i nově vytvořená svítidla podle dobových návrhů. Dominantou reprezentačního sálu jsou vysoká okna s vitrážemi. Ve středu jedné z vitráží je vyobrazena hlava boha Merkura, posla bohů a patrona obchodu.

„Doufejme, že nám v tomto obchodu přinese štěstí,“ řekl při zahájení provozu managing director Georg Louman. Obchodní ředitel hotelu Lukáš Mach zase slíbil, že se postarají o hezčí výhled hostů a zároveň lepší ovzduší na náměstí Republiky a nechají zde vysadit zeleň.

Iva Nachtmannová
Foto: archiv hotelu Kings Court

Článek byl uveřejněn v časopisu ASB.