O hotelu, který má jedny z nejmodernějších technologii, kvalitní design a leží přímo v centru Prahy

Partneři sekce:

Hotel Pytloun stojí v centru Prahy a prošel několika rekonstrukcemi. Zeptala jsem se jeho majitele Ing. Lukáše Pytlouna, který také obdivuje design a architekturu, jaká byla spolupráce s architektonickým studiem. V rozhovoru najdete i co vše zajímavého je na moderním hotelu Pytloun na Václavském náměstí a jak fungují jeho moderní technologie.

Jak a podle čeho a možná i kde jste vybírali architekta / interiérového designéra pro svůj hotel?
Se studiem Vrtiška & Žák jsem spolupracoval již na projektu Grand Hotelu Imperial v Liberci a na dalších menších projektech, funguje mezi námi chemie, tudíž volba byla jasná.

Jak probíhala spolupráce s designéry? Byli jste vždy se vším spokojení? Co se vám líbilo na spolupráci?
Na spolupráci oceňuji hlavně to, že když dám jasné zadání, jak má prostor fungovat, viz třeba oválná recepce, kde jsou uvnitř recepční, barman a kuchaři pohromadě a dělají kulisu hostům, nebo že chci prosklené koupelny, kde nebudou žádné jiné než skleněné stěny, tak mě jednoduše designéři v této myšlence ještě podpoří a dokážou moji myšlenku dále rozvinout.

Vznikly při rekonstrukci nějaké neočekávané události? Nebo významné změny?
Každý projekt se vyvíjí a i tento se v průběhu rekonstrukce vyvíjel, ale žádné velké změny se neudály, projekt jsem měl od začátku dobře rozmyšlený, jak by měl fungovat z pohledu zákazníků, celkově se nám podařilo se ho držet a ve finále jsme jej posunuli o něco dál.

Na co jste byli nejvíce pyšní po dokončení realizace projektu?
Každý, kdo vymýšlí něco nového, na začátku trochu pochybuje, jak bude výsledný hotel vnímán širší veřejnosti. Takže asi nejvíce jsem pyšný na to, že se hotel hostům opravdu líbí a máme skvěle hodnocení. Jsem velmi hrdý na své kolegy, kteří se podíleli na rekonstrukci a dokázali ji v tak krátkém čase 8 měsíců zrealizovat.

Jakou roli má podle vás design ve vašem hotelu / jak to působí na hosty?
Všechny mé hotely jsou více či méně o designu. Jsem přesvědčený, že design, který je praktický a navíc ještě krásný, musí hosty bavit a tento koncept hosty baví.

Z jakých důvodů jste se rozhodli vytvořit interiér hotelu s designérem?
Je to jednoduché, sám jsem víc hoteliérem, i když mě design a krásné věci velmi baví. Nejsem schopen na denní bázi sledovat trendy, a tudíž kdybych hotel navrhoval sám, vytvořil bych nejspíš něco soudobého.

Od spolupráce s designéry očekávám to, že hotel bude nadčasový, a tudíž nám nebude tak stárnout a navíc může ještě spoustu zákazníků inspirovat neotřelým designem a propracovanými detaily. Právě to je to, co studio Vrtiška & Žák umí skvěle.

Mohu se zeptat, ten betonový strop v budově již byl, nebo tam byly podhledy a vy jste strop nechali bez nich? Je to teď hezké. 🙂
Ano, betonový strop tam původně byl, budova je železobetonový skelet z roku 1925, všude samozřejmě byly podhledy a ty musely pryč. Hotel prošel několika rekonstrukcemi, takže i ten železobetonový skelet byl velmi poškozený a museli jsme ho na hodně místech opravovat.

Dočetla jsem se, že na hotelu používáte moderní technologie, jaké to například jsou? A jaké mají výhody?
Například rekuperujeme odpadní teplo z použité vody z van a umyvadel, toto zbytkové teplo nám pomáhá při ohřevu čerstvé teplé vody. Dále každý pokoj je řízen malým počítačem, kdy má zákazník podle předchozích zákazníků nastavenou optimální teplotu pokoje, sledujeme vlhkost a teplotu v koupelně a pomocí počítače optimalizujeme, aby to bylo pro zákazníky co nejvíce příjemné.

V případě, že svítí slunce do pokoje a my jej potřebujeme chladit, každý pokoj má elektrické závěsy, které v nepřítomnosti hosta může počítač zatáhnout a tím nebude tak náročné pokoj vychladit nebo v zimním období vytopit na požadovanou teplotu. Hotel je tímto velmi málo energeticky náročný a je šetrný k životnímu prostředí.

Dále pokoje nemají klasický slot na kartu, aby fungovalo světlo a ostatní zařízení v pokoji, toto je řízeno automaticky pomocí pohybových čidel. Po odchodu hosta z pokoje se pokoj přepne do úsporného módu, vyvětrá, nastaví se na optimální vlhkost vzduchu. Po příchodu hosta se pokoj okamžitě nastaví zpět do původního nastavení požadovaného hostem. Vše je podřízeno hostu, aby se cítil u nás skvěle, nejlépe jako doma.

Tuším, že máte ve své síti více hotelů, je každý řešen takto moderně? Mají nějaké specifické odlišnosti?
Dnes máme 10 poboček, 8 hotelů a dva pensiony. Až na poslední dva zmíněné Grand Hotel Imperial a Pytloun Boutique Hotel Prague jsem všechny projektoval a designoval sám a jedná se o modernější hotely. Do budoucna počítám s tím, že jak na přestavbách a rekonstrukcích stávající hotelů, tak i na budování nových budu spolupracovat s architekty a designéry. Tato spolupráce mi dělá vyloženě radost.

A poslední věc, můžete zde napsat, co zajímavého se stalo během rekonstrukce, přípravy projektu, nebo co zajímavého je na interiéru restaurace? Či cokoli, co vás teď napadá, ale v otázkách jsem se na to nezeptala.
Teď mě napadá, že právě to, že veškerý personál až na jednoho zaměstnance, který je schovaný u myčky nádobí v zázemí restaurace, se vše odehrává před hosty, suroviny, ze kterých s vaříme, jsou vyskládány v policích přímo v lobby a restauraci, nic před zákazníky neskrýváme a personál k tomu dotváří živou kulisu.
To je to, co si myslím, že naši zákaznici milují. Zákazníci dobře znají i vedení hotelu, protože ani vedení nemá žádnou kancelář a je tudíž stále přítomno v tomto otevřeném prostoru lobby a restaurace.

Text: Leila Kelifová
Foto: Lukáš Pelech