Albatros Media v budově Mayhouse
Galerie(5)

Nakladatelství se přestěhovalo do nového. Prostory přizpůsobily zaměstnancům

Partneři sekce:

Loni se nakladatelství Albatros Media přestěhovalo do nové kancelářské budovy Mayhouse na Praze 4. Výběr vhodných prostor odpovídajících novým nárokům firmy, návrh jejich rozvržení podle nejnovějších trendů a závěrů důkladné analýzy potřeb zaměstnanců a firemní kultury i následnou realizaci architektonického projektu provedla realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield.

Na počátku stála otázka Albatros Media, zda obnovit nájemní smlouvu ve stávajících prostorách, nebo se přestěhovat do nových. Tým zastupování nájemců při pronájmu kancelářských prostor ve společnosti Cushman & Wakefield důkladně analyzoval možnosti včetně kompletní rekonstrukce stávajících prostor, která se ale ukázala nereálná.

Do úvah o potřebách firmy vstoupila i pandemie a hromadný přechod na práci z domova, která se v Albatros Media osvědčila. Při výběru nových prostor tak bylo potřeba zohlednit nové nároky firmy i zaměstnanců.

Albatros Media v budově Mayhouse
Albatros Media v budově Mayhouse
Albatros Media v budově Mayhouse
Albatros Media v budově Mayhouse

Z původně zvažovaných patnácti lokalit nakonec zvítězila budova Mayhouse nedaleko stanice metra Pražského povstání – zůstat v blízkosti metra C si přáli také zaměstnanci. Výhodou bylo, že se jednalo o nově dokončený projekt, jehož podobu si nakladatelství Albatros Media mohlo přizpůsobit podle svého.

Prostory na přání

Zjistit, jaké uspořádání prostor by pro firmu bylo nejlepší, jak bude fungovat nejefektivněji a v jakém prostředí budou zaměstnanci nejspokojenější – to byl další z úkolů pro poradce z Cushman & Wakefield. Již od počátku úvah o relokaci byli součástí diskusí experti na tzv. workplace advisory, kteří se pomocí analýzy detailně seznámili s chodem firmy a její kulturou, způsobem fungování, novými očekáváními. Poté navrhli více variant optimálního uspořádání prostor v několika původně zvažovaných budovách.

Díky sdíleným pracovním místům se mohly zmenšit prostory, které si firma pronajímá – se současnými cca dvěma tisíci metrů je nyní na dvou třetinách velikosti původních kanceláří. Vzniklo naopak více prostoru pro setkávání týmů, které je zásadní pro kreativní práci, a pro neformální i formální jednání.

Budova Mayhouse nenabízí svým uživatelům jen prostor pro práci. Trávit čas v ní mohou i jinak: k dispozici mají příjemnou kavárnu či terasu pro pořádání akcí, která poskytuje jedinečný výhled na Prahu. Plně vybavené fitness lze využít pro individuální aktivity i skupinové lekce. A na sportovní vyžití se pamatovalo i vybudováním kolárny s příslušenstvím. Na přání zaměstnanců pak v relaxační zóně vznikl dětský koutek.

I to jsou důvody, proč jsou zaměstnanci v nových prostorách spokojeni. Celkově od nich má Albatros Media na nové prostory jen pozitivní zpětnou vazbu. Vyhovuje uspořádání zohledňující potřeby jednotlivých týmů a variabilita prostor pro různé typy práce, těší a inspiruje moderní a svěží design. V něm architekti pracovali mimo jiné s firemním logem – šipkou, která se jako designový prvek objevuje na mnoha součástech vybavení.

red