Nakladatelství se přestěhovalo do nového. Prostory přizpůsobily zaměstnancům
Loni se nakladatelství Albatros Media přestěhovalo do nové kancelářské budovy Mayhouse na Praze 4. Výběr vhodných prostor odpovídajících novým nárokům firmy, návrh jejich rozvržení podle nejnovějších trendů a závěrů důkladné analýzy potřeb zaměstnanců a firemní kultury i následnou realizaci architektonického projektu provedla realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield.
Na počátku stála otázka Albatros Media, zda obnovit nájemní smlouvu ve stávajících prostorách, nebo se přestěhovat do nových. Tým zastupování nájemců při pronájmu kancelářských prostor ve společnosti Cushman & Wakefield důkladně analyzoval možnosti včetně kompletní rekonstrukce stávajících prostor, která se ale ukázala nereálná.
Do úvah o potřebách firmy vstoupila i pandemie a hromadný přechod na práci z domova, která se v Albatros Media osvědčila. Při výběru nových prostor tak bylo potřeba zohlednit nové nároky firmy i zaměstnanců.
Z původně zvažovaných patnácti lokalit nakonec zvítězila budova Mayhouse nedaleko stanice metra Pražského povstání – zůstat v blízkosti metra C si přáli také zaměstnanci. Výhodou bylo, že se jednalo o nově dokončený projekt, jehož podobu si nakladatelství Albatros Media mohlo přizpůsobit podle svého.
Prostory na přání
Zjistit, jaké uspořádání prostor by pro firmu bylo nejlepší, jak bude fungovat nejefektivněji a v jakém prostředí budou zaměstnanci nejspokojenější – to byl další z úkolů pro poradce z Cushman & Wakefield. Již od počátku úvah o relokaci byli součástí diskusí experti na tzv. workplace advisory, kteří se pomocí analýzy detailně seznámili s chodem firmy a její kulturou, způsobem fungování, novými očekáváními. Poté navrhli více variant optimálního uspořádání prostor v několika původně zvažovaných budovách.
Díky sdíleným pracovním místům se mohly zmenšit prostory, které si firma pronajímá – se současnými cca dvěma tisíci metrů je nyní na dvou třetinách velikosti původních kanceláří. Vzniklo naopak více prostoru pro setkávání týmů, které je zásadní pro kreativní práci, a pro neformální i formální jednání.
Budova Mayhouse nenabízí svým uživatelům jen prostor pro práci. Trávit čas v ní mohou i jinak: k dispozici mají příjemnou kavárnu či terasu pro pořádání akcí, která poskytuje jedinečný výhled na Prahu. Plně vybavené fitness lze využít pro individuální aktivity i skupinové lekce. A na sportovní vyžití se pamatovalo i vybudováním kolárny s příslušenstvím. Na přání zaměstnanců pak v relaxační zóně vznikl dětský koutek.
I to jsou důvody, proč jsou zaměstnanci v nových prostorách spokojeni. Celkově od nich má Albatros Media na nové prostory jen pozitivní zpětnou vazbu. Vyhovuje uspořádání zohledňující potřeby jednotlivých týmů a variabilita prostor pro různé typy práce, těší a inspiruje moderní a svěží design. V něm architekti pracovali mimo jiné s firemním logem – šipkou, která se jako designový prvek objevuje na mnoha součástech vybavení.