JAP FUTURE na veletrhu The BIG 5 v Dubaji
Spojené arabské emiráty potažmo Dubaj se profiluje jako atraktivní turistická destinace a mnoho návštěvníků si už ověřilo, že nabízí spoustu jedinečného a unikátního. Dubaj však není jen rájem pro dovolenkáře, ale i místem, kde se dělá obchod a koná The BIG 5, největší stavební veletrh v zemích GCC, Africe a Asii. Je to tedy veletrh s největší tradicí v regionu a pokrývá kompletně všechny stavební sektory.
Jednou z mála českých firem, které se zúčastnily posledního ročníku, je JAP FUTURE, výrobce designových interiérových a exteriérových prvků pro bydlení. O podrobnostech účasti na veletrhu a o další strategii firmy v tomto regionu jsme si povídali s manažerem pro zahraniční trhy Ing. Mgr. Petrem Paksim jr.
Pane Paksi, proč jste zvolili pro expanzi právě Dubaj, a ne jiné zahraniční trhy?
V regionu Dubaje se nám podařilo už dříve navázat zajímavé obchodní kontakty a cílem naší účasti na veletrhu The Big 5 bylo tyto vazby posílit a zmapovat nové příležitosti, protože je zřejmé, že stavební produkce v regionu je ohromující a nijak neklesá, právě naopak. Prostě tady cítíme velký potenciál. Naopak ruský trh je v tuto chvíli odepsaný, východ Evropy zatím nedisponuje dostatečně silnou koupěschopnou poptávkou a na západních trzích je už v podstatě s některými našimi výrobky obsazeno.
S kterými místními subjekty se spolupráce daří a na jakých projektech?
Firem, kterým dodáváme svoje produkty, je několik, ale nejvíc jsem pyšný na spolupráci s jednou z největších realitních společností v Dubaji, firmou AL HILAL HOMES, která spravuje nemovitosti hlavně v oblastech Palm Jumeirah, Dubai Marina a Bluewaters Island, což jsou bašty prémiového bydlení.
Jak jste spokojen s organizací veletrhu a jeho návštěvností?
Možná by bylo vhodné ke každé podotázce říct nějaké postřehy, ale nejsem si jist, zda mám v jazykové výbavě dost superlativů, abych se neopakoval. Opravdu si nemůžu na nic stěžovat, vše fungovalo jako dobře namazaný stroj. Návštěvnost našeho stánku byla úžasná a několikrát překonala moje předveletržní odhady.
Jakou strategii jste zvolili při koncipování veletržního stánku?
Chtěli jsme ukázat z našeho portfolia vše podstatné, co by zdejší trh mohlo zajímat a co by ocenil. Základní koncepcí stánku byl minimalistický, ale podle mého názoru, o to výjimečnější design. Předvedli jsme různé dveřní systémy včetně inovací s myšlenkou inspirovat zdejší developery k nadčasovým řešením interiérů v nových projektech, kterých se na arabském poloostrově realizuje nepřeberné množství.
Které konkrétní produkty z portfolia JAP FUTURE jste preferovali?
Prioritou byly skryté zárubně a posuvné systémy. K nim neodmyslitelně patří dveře MASTER a IDEA DOOR v obou variantách, tj. otočné a posuvné nebo obkladový systém EFEKTA, který nabízí propracovaná řešení pro obklady stěn a díky mnoha nábytkovým doplňkům i neotřelá pojetí šaten a dalších interiérových prostor. Hitem pro místní zákazníky se stala naše novinka, posuvné dveře IDEALINE WOOD.
Pane Paksi, jaká byla reakce lokálních zákazníků? Jak jste ji vyhodnotili z hlediska perspektivy nových kontaktů?
Veletrh trval čtyři dny, za tu dobu jsme se setkali jen s pozitivními ohlasy. Srovnání s konkurencí, která se na veletrhu objevila, vyšlo výrazně v náš prospěch. Přece jenom bodoval důraz na design, kvalitu a detaily. Musím se neskromně přiznat, že mám v diáři zaznamenáno mnoho jednání se zájemci, kteří se rekrutují právě z veletrhu.
Jaké máte plány v tomto regionu pro nejbližší období?
Plánujeme s naší partnerskou developerskou společností AL HILAL HOMES otevřít společný showroom v dubajské marině a dále rozvíjet společnými silami co nejrozsáhlejší implementaci našich výrobků a designu do různých projektů v tomto regionu. To samé, jen na úplném začátku nás čeká v Saúdské Arábii, kde již nyní komunikuji s potenciálním obchodním partnerem, který má značný zájem o naše produkty. Dále jsou zde zárodky dalších projektů po celém světě, ale nerad bych předbíhal. Pokud vše klapne, můžeme si o tom povídat někdy příště.
Ing. Mgr. Petr Paksi, jr., DBA, expansion manager ve společnosti JAP FUTURE, má ve firmě na starost rozvoj spolupráce se zahraničními trhy. Práce ho baví a dává jí maximum, protože věří, že bez profesionálního přístupu se neposune dál ani on, ani firma. V podstatě celý život sportuje, ať už vrcholově nebo na amatérské úrovni s kamarády. Myslí si, že je to ta nejlepší průprava pro život. Sport totiž člověka naučí nejen se vyrovnat s výhrou nebo prohrou, ale hlavně s lidmi, které má v týmu, i s lidmi, kteří hrají proti němu, a to je pro něj to nejdůležitější.
ZDROJ: PR článek společnosti JAP FUTURE