Třetina respondentů Skanska Office Index uvádí: „Budeme potřebovat více kancelářských ploch
Společnost Skanska uskutečnila prostřednictvím výzkumné agentury GfK v průběhu října a listopadu 2007 průzkum nazvaný Skanska Office Index. Cílem bylo získat informace o požadavcích a názorech na kancelářské plochy. Průzkum byl proveden mezi 600 společnostmi v Polsku, Maďarsku a České republice (vždy po 200 společnostech z každé země), které mají více než 50 zaměstnanců a/nebo minimálně 500 m2 kancelářských ploch.
Současné trendy v kancelářích
Přibližně třetina respondentů uvedla, že během následujícího roku bude potřebovat více kancelářských ploch. Pouhých 7% se domnívalo, že bude potřebovat méně prostor než dnes.
Zdá se, že v uspořádání kancelářské plochy je rozpor mezi současným stavem (a stavem, který upřednostňují respondenti) na jedné straně a preferencemi zaměstnanců na straně druhé: respondenti uvedli, že většina zaměstnanců (64%) by raději pracovala v oddělených kancelářích než v kancelářích velkoprostorových, přičemž jen 32% zaměstnanců skutečně disponuje oddělenými místnostmi.
Pokud by se respondenti v České republice měli rozhodovat o pronájmu nových kancelářských ploch, pak by mezi nejdůležitější faktory patřily tyto: energetické náklady; zda prostory poskytují příjemné a kvalitní pracovní prostředí; dostupná parkovací místa u nemovitosti.
Změna klimatu: rostoucí důraz na životní prostředí
Obchodní trendy: pozitivní hodnocení trhů v ČR, Polsku i Maďarsku
Souhrnné údaje o průzkumu Office Index společnosti Skanska
• V říjnu a listopadu 2007 provedla GfK Group ve spolupráci s IQS Quant Group průzkum pro společnost Skanska Commercial Development.
• Účelem průzkumu bylo získat informace o požadavcích a názorech na kancelářské plochy.
• Průzkum byl proveden mezi 600 respondenty v Polsku, Maďarsku a České republice: po 200 společnostech v každé zemi.
• Respondenti odpovídají za uzavírání nájemních smluv a strategické záležitosti týkající se kancelářských ploch.
• Dotazované společnosti působí především v těchto odvětvích: bankovnictví
a pojišťovnictví, informační technologie, reklama, PR či marketing, poskytování jiných služeb.
• Společnosti mají minimálně 50 zaměstnanců a (nebo) minimálně 500 m2 kancelářských ploch.
• Zeměpisné vymezení: nejdůležitější města v Polsku, Maďarsku. a České republice
(v tuzemsku např. Praha, Ostrava, Brno a Plzeň).
Zdroj: Skanska Property Czech Republic