Historický pivovar v Děčíně se proměnil v nákupní centrum
V nákupní a zábavní centrum se přeměnil historický pivovar v Děčíně. Investice do areálu ve čtvrti Podmokly činila 790 milionů korun, z toho zhruba 80 milionů korun stála koupě objektu. Brány Centra Pivovar, kde najde práci zhruba 300 lidí, se otevřou veřejnosti 18. dubna. ČTK podrobnosti sdělil mediální zástupce investora Aleš Stupka.
Pivovar nechal v roce 1698 vystavět hrabě Maxmilián Thun. Současné historické budovy pocházejí z 19. století a komplex je památkově chráněný. „Celá stavba je propojením historie a současnosti, jsou přiznané prvky betonu, původního zdiva a typické prvky industriální stavby – pivovaru,“ uvedl Stupka. Zvláštností je osvětlení, kdy úpravou jeho intenzity a barvy se mění atmosféra v areálu.
Plocha objektu je 22.000 metrů čtverečních, z toho se 17.500 metrů čtverečních pronajímá. Návštěvníci mohou využít obchody, supermarket, služby, restauraci či minipivovar, automyčku a čerpací stanici či 5D kino. Zákazníkům je k dispozici 420 parkovacích míst na střeše centra. „Pronajato máme více jak 80 procent komerčních obchodních ploch a s dalšími zájemci jednáme,“ řekl Stupka.
Zajímavostí je hopsárium, kde na ploše 800 metrů čtverečních najdou děti skluzavky, tobogany, prolézačky a dopravní hřiště. „Předpokládáme, že hopsárium bude jedním z magnetů centra,“ doplnil Stupka. Díky malé zoo zaměřené na česká domácí zvířata si budou moci školáci uprostřed města prohlédnout ovce či kozy. V minipivovaru obnovil investor tradici výroby děčínského piva Kapitán.
Přestavba začala v roce 2012. Investorem je Vojtěch Ryvola, Martin Král a RSJ Private Equity uzavřený investiční fond, a.s. Nedávno byla dvě nákupní centra otevřena v Teplicích, další velká jsou v Ústí nad Labem či Mostě. Před zahájením stavby Ryvola řekl, že hledal město nad 50.000 obyvatel, kde by mohl realizovat projekt, a jediný volný byl Děčín. Zatímco v jiných městech v Ústeckém kraji vznikla centra na volné ploše, v Děčíně jde o využití takzvaného brownfieldu. „Věříme, že Centrum Pivovar si najde své zákazníky. Mimo pohodlného nakupování nabízí totiž historii, kulturu a zábavu pro malé a velké,“ uzavřel Stupka.
Zdroj: ČTK