Brno oprava silnice

Brno opraví silnice za miliardy: Řidiče čekají komplikace

Partneři sekce:

Brno letos plánuje výrazně zvýšit investice do dopravní infrastruktury. Na rekonstrukce a opravy silnic půjde přibližně 2,1 miliardy korun, což je o miliardu více než v loňském roce. Hlavním cílem je dohnat dlouhodobý deficit oprav a modernizace inženýrských sítí. Současně však s rostoucím objemem staveb přibude i dopravních uzavírek.

Podle radního Petra Kratochvíla (ODS) je stav řady komunikací kritický a s narůstajícím dopravním zatížením se situace dále zhoršuje. „Máme dvě možnosti – buď investovat do oprav, což přinese krátkodobé komplikace, nebo nechat situaci být a riskovat ještě větší problémy v budoucnu,“ uvedl Kratochvíl.

Rozsáhlé opravy po celém městě

Z rozpočtu města půjde letos na silnice a infrastrukturu 1,6 miliardy korun, dalších 497 milionů poputuje na chodníky, cyklostezky a parkoviště. Plánovaných je 150 větších staveb, mezi nimi například rekonstrukce Kounicovy ulice, která od března projde postupnými opravami vodovodu, plynovodu a tramvajové trati. Práce doplní i vybudování nové zastávky MHD a cyklostezky.

V květnu dojde k uzavření železničního mostu Bubeníčkova v Židenicích, přičemž tramvaje by se měly vrátit do provozu koncem srpna. Celková rekonstrukce mostu potrvá téměř tři roky. V Židenicích rovněž pokračuje rozšíření Šámalovy ulice a obnova tramvajové trati v Zábrdovicích.

Dopravní komplikace nevyhnutelné

Velké potíže mohou řidiči očekávat v Jihlavské ulici, kde Teplárny Brno zahájí výstavbu horkovodního napáječe. Po dobu prací zde zůstane pouze jeden pruh v každém směru. Dalším kritickým místem bude Pisárecký tunel, který čeká technologická obnova mezi červencem a zářím.

Významné omezení čeká i oblast výstaviště, kde se bude opravovat více než 100 let starý vodovod. Chodci i řidiči by se měli připravit na komplikace také v centru města, zejména v okolí křižovatky Křenová–Koliště.

Bezpečnější a tišší ulice

S rekonstrukcemi přicházejí i opatření zaměřená na bezpečnost a komfort dopravy. Město zvažuje nové cykloopatření a snaží se minimalizovat dopady prací na plynulost provozu. „Klíčové tramvajové výluky plánujeme až po konci letního semestru, další omezení se snažíme co nejvíce zkrátit,“ dodal Kratochvíl.

I přes dočasné nepříjemnosti si Brno od těchto investic slibuje výrazné zlepšení dopravní situace, kvalitnější infrastrukturu a příjemnější městské prostředí pro všechny obyvatele.