Léto bez dopravního pekla? V Brně se letos neplánují větší opravy na silnicích
Letní opravy na hlavních silnicích nemají letos zásadně zhoršit průjezdnost Brnem, zároveň však nelze očekávat zlepšení. Velké stavby, které začaly v minulých letech, budou končit až na podzim.
Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíkové se však v létě počítá s tím, že krátkodobě bude nutné na Tomkově náměstí vést dopravu jen v jednom pruhu v každém směru a také bude nutné uzavřít Husovické tunely.
Přesné termíny staveb však silničáři ještě neznají a budou je upřesňovat ve chvíli, kdy budou mít uzavřené smlouvy se stavebními firmami. V minulosti se stávalo, že silničáři avizovali termín zahájení, ale kvůli průtahům ve výběrovém řízení jej odsouvali.
V plánu staveb tak zatím není například zahájení přestavby křižovatky dálnic D1 a D2. Pokračovat však bude rozšiřování dálnice D1 mezi 194. a 196. kilometrem a s tím související dlouhodobé omezení.
Oprava mostu
Na dálnici D2 se počítá letos s opravou mostu u Hustopečí, kde je potřeba vyměnit nosnou konstrukci a další související části. „Předpokládáme, že by se mělo pracovat od srpna do října, ale termíny ještě upřesníme,“ uvedla Trubelíková. Stavba by měla omezit dopravu do jednoho jízdního pásu.
Kromě stavby na Tomkově náměstí se očekává v Brně změna vedení dopravy kvůli postupující opravě mostu Otakara Ševčíka. „Změna je naplánovaná na 20. června, omezení budou obdobná jako dosud. Zprovoznění celého mostu předpokládáme v létě příštího roku,“ řekla Trubelíková. Původně mělo být hotovo za dva roky na konci letošního roku, ale stavba se ukázala nakonec komplikovanější.
V létě se také očekává kyvadlový průjezd Strážovicemi při opravě silnice I/54. V přípravě je také oprava silnice I/38 mezi Hostěrádkami a Žerůtkami, most přes Dyji v Břeclavi, most přes Bukovanský potok před Kyjovem na silnici I/54, část silnice I/23, která vede od Kývalky směrem na Třebíč a v Brně se počítá s opravami povrchů v Pisáreckých tunelech a tunelu Hlinky.