tramvaj

Pražský dopravní podnik rozšiřuje tramvajovou síť: Co přinese rok 2025?

Partneři sekce:

Praha letos zahájí stavby klíčových tramvajových tratí. Do roku 2026 se síť rozroste o spojení do Malešic, na Strahov, do Nových Dvorů a do nové čtvrti na Žižkově. Pražský dopravní podnik (DPP) tak pokračuje ve svém úsilí o zlepšení městské hromadné dopravy a přístupnosti.

První z letošních projektů se zaměřuje na stavbu 2,3 kilometru dlouhé tramvajové tratě na sídliště Malešice. Koleje povedou středem Počernické ulice a skončí v novém obratišti u zastávky Sídliště Malešice. Na trase vznikne šest zastávek: Hagibor, Na Palouku, Hostýnská, Plaňanská, Tuchorazská a Sídliště Malešice.

DPP plánuje zahájit stavbu na jaře, přičemž aktuálně probíhá výběr stavební firmy. Náklady se odhadují na 1,75 miliardy korun bez DPH.

Další významnou stavbou je napojení horní části Václavského náměstí na stávající trať ve Vinohradské ulici. Koleje povedou přes magistrálu v Legerově ulici nad Národním muzeem. I zde by stavba měla začít letos na jaře.

Připravované tratě pro příští rok: Strahov, Nové Dvory a Žižkov

V příštím roce DPP plánuje zahájit stavbu tří dalších tratí. První povede z Libuše na Nové Dvory, kde bude nová stanice metra D. Tato trať dlouhá dva kilometry naváže na úsek z Modřan do Libuše, který byl dokončen předloni. Náklady se odhadují na 1,4 miliardy korun a výstavba by měla začít v roce 2026.

Další projekt se zaměří na spojení Malovanky se Strahovem. Trať dlouhá 1,3 kilometru již získala stavební povolení, a DPP připravuje výběrové řízení na zhotovitele. Třetí nová trať povede vznikající čtvrtí na Žižkově, konkrétně od křižovatky ulic Jana Želivského a Olšanská na Sídliště Jarov. Tento dvoukilometrový úsek je plánován rovněž na rok 2026.

Tramvajová síť v Praze stále roste

DPP v posledních letech dokončil několik významných prodloužení tramvajových tratí, včetně spojení z Modřan do Libuše, z Barrandova do Slivence a z Divoké Šárky na Dědinu. Aktuálně město také staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, který bude určen nejen pro pěší a cyklisty, ale i pro tramvaje.

Další rozvojové projekty zahrnují prodloužení tratě z Podbaby do Suchdola a propojení Jeremenkovy ulice s Budějovickou a Michlí.