Barrandovský most potřebuje opravit pilíře, vozovky i plášť
Na pražském Barrandovském mostě bude při rekonstrukci potřeba opravit nosný systém, vyměnit povrchy, izolaci či odvodnění. Celý plášť mostu je nutné opravit. Při rekonstrukci se musí sundat svodidla a římsy.
Práce na spodní části mostu, při nichž nebude omezena doprava, mají začít ještě letos. Vyplývá to z dokumentu, který příští týden projedná magistrátní výbor pro dopravu. Barrandovský most byl vybudován v letech 1978 až 1988. Je součástí pražského okruhu a denně po něm projede 144.000 aut.
Městská firma Technická správa komunikací (TSK), která má most ve správě, nechala udělat diagnostiku stavu mostu. Ta potvrdila, že most je ve špatném stavu a je nezbytné jej opravit, a to v nosném systému včetně izolačního souvrství. „Tato oprava vyžaduje sejmutí kompletního příslušenství včetně betonových svodidel a říms,“ píše se v dokumentu.
Potřeba bude vyměnit mostní svršek, udělat novou izolaci a vyměnit odvodnění a povrchy vozovek a chodníků. Opravovat se bude veřejné osvětlení a je nutné přeložit inženýrské sítě. TSK také kompletně zrekonstruuje plášť mostu a jeho pilíře. „Na základě aktuálního vyhodnocení diagnostiky nosné konstrukce bude nutné vložení dalších předepnutých prvků do stávajícího nosného profilu,“ píše se v materiálu.
Opravy mostu potrvají několik let. V následujících týdnech by měla TSK vypsat výběrové řízení na firmu, která opraví spodní části mostu. Projekt celkové rekonstrukce dalších částí skončí podle dokumentu v roce 2021.
Most včetně některých jeho nájezdových a sjízdných ramp byl v minulosti několikrát opravován. Šlo ale o dílčí stavební zásahy, které odstranily pouze viditelné vady.
Barrandovský most je součástí městského okruhu a spojuje Prahu 4 a 5. Most měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky.
Praha má problémy se stavem mostů dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 dokonce spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou a při nehodě se zranili čtyři lidé. Ve špatném stavu je několik mostů přes Vltavu, mezi nimi například Libeňský a Hlávkův, most Legií nebo Palackého most. Město prostřednictvím TSK zahájilo jejich diagnostiku, stejně jako například lanového mostu na Jižní spojce.
Zdroj: ČTK