Stát letos zprovozní 46,5 kilometru nových dálnic a do poloviny října dokončí rekonstrukce D1. Dalších téměř 23 nových kilometrů by mělo přibýt v síti silnic první třídy. Stavební práce letos začnou na dalších 165 nových kilometrech dálnic a silnic. Loni se otevřelo kolem 21 kilometrů nových dálnic.
Inženýrské stavby
Výstavba a provoz části dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem formou PPP je definitivně stvrzena. Ministr dopravy Karel Havlíček podepsal smlouvu s francouzským konsorciem DIVia. Jde o první projekt výstavby dálnice formou PPP v Česku.
Mosty v Libereckém kraji potřebují masivní investice, podle poslední dopravní analýzy bylo v kraji na konci loňského roku ve velmi špatném či dokonce havarijním stavu 84 mostů, o devět víc než o rok dříve. Při prezentaci investičních projektů o tom informoval náměstek libereckého hejtmana pro dopravu Jan Sviták.
Národní památkový ústav nesouhlasí s plánem hlavního města postavit lávku přes Bělehradskou ulici na pražských Vinohradech.
V Norsku už elektroauta nebo hybridy tvoří více než 60 % všech nových vozidel. Když se tento trend rozšíří na celém světě, naše města a infrastrukturní krajina se zcela změní.
Modernizace trati mezi vinohradskými tunely a Hostivaří je považována za železniční stavbu desetiletí, protože promění dvoukolejnou trať na první čtyřkolejnou železnici v Česku. Stavbu, která je v závěrečné třetině, realizuje Sdružení firem Metrostav, Swietelský Rail CZ a SMP CZ.
Společnost INSET s.r.o. se dlouhodobě věnuje činnostem spojeným s přípravou a realizací výstavby, průběžným monitoringem i diagnostikou staveb. Společnost zajišťuje komplexní geologické, geofyzikální a hydrogeologické průzkumy včetně geotechnického vyhodnocení, navrhuje a realizuje geotechnické monitoringy staveb a poskytuje širokou škálu metodik diagnostiky stavebních konstrukcí.
Současné nastavení environmentálního uvažování jednoznačně směřuje k obnovitelným zdrojům energie. Využití tepla z půdy se v ČR realizuje většinou pomocí hloubkových vrtů osazených geotermálními sondami. REHAU se jejich výrobou zabývá už nějakou dobu, nové poznatky a především zkušenosti z realizace vedly v posledních letech k výrazným vylepšením.
Plovoucí přístupová mola, vestavěný minibazén, oblázková pláž i speciální ekomola sloužící k ochranně vzácných biotopů připravuje divize 8 společnosti Metrostav na trojici severočeských rekultivačních jezer. Zatímco na starších jezerech Milada a Matylda je ve fázi výstavby, na nejmladším a největším jezeru Most už má hotovou hrubou stavbu. Dokončení zakázky společnosti Metrostav i dlouho očekávané otevření jezera Most pro veřejnost je v plánu v polovině září.
Ředitelství silnic a dálnic po dlouhých letech a několika opravách otevřelo opět kompletní dálnici vedoucí z hlavního města na hranice, ale stále má kvůli posunům ve svahu pod prackovickou estakádou s touto dlouho očekávanou dálniční komunikací potíže.
Při ochraně životního prostředí hraje geotechnika nezastupitelnou roli. Odborné geotechnické posouzení je nedílnou součástí projektových prací, a to jak v rámci návrhu těžby, tak i při následném zahlazování důlní činnosti – revitalizaci a sanaci dotčené krajiny.
Stavba od začátku čelila náročným podmínkám. Veškeré práce probíhají zhruba 5 metrů pod povrchem.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem pražského vnějšího okruhu, má územní rozhodnutí ke stavbě úseku 511 na jihovýchodě metropole mezi D1 a D11.
Metrostav v červnu dokončil můstky propojující budovy Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Studentům a zaměstnancům přinesly větší komfort a bezpečnost, nově umožnily i bezbariérový vstup do obou budov. Objekty navrhlo architektonické studia ov-a.
Rada hl. m. Prahy podpořila výhradně tunelovou variantu řešení části severního Pražského okruhu, stavby 520, vedoucí z Březiněvse.