Zatěžovací zkoušky mostů jsou důležitou součástí správy a sledování mostních konstrukcí. Zkoušky se provádí před uvedením mostu do provozu i v průběhu jeho životnosti, neboť komplexně prověřují stav celé mostní konstrukce a ověřují v praxi teoretické předpoklady prohlídky, diagnostického průzkumu a výpočtů.
Inženýrské stavby
IPR Praha spolu s ministerstvy navrhli úpravu normy, která počítá s prostorem nejen pro technickou, ale také pro zelenou infrastrukturu.
Nejdůležitějšími požadavky u tohoto infrastrukturálního projektu koridoru Sabah Al Ahmad bylo dodržení termínu, efektivita a výstavba za běžného provozu.
Záměrem projektu dálnice D4 a rychlostní silnice R7 je vybudování jižní části nultého obchvatu Bratislavy a části jižní sítě rychlostních silnic spojujících západ a východ Slovenska. Dálnice D4 a rychlostní silnice R7 o celkové délce více než 59 km budou sloužit jako vnější obchvat hlavního města. Projekt zahrnuje výstavbu 14 křižovatek a 122 mostních konstrukcí včetně nového mostu nad řekou Dunaj a viaduktu na úrovni podniku Slovnaft.
Podle odborníků není nadále únosné, aby voda z našeho území odtékala stále rychlejším tempem.
Most, kterého vývoj započal v roce 2003, se dočkal realizace v roce 2015. Neobvykle silný důraz byl kladen na komunikaci investora a zhotovitelů s veřejností. Důkazem je i jméno mostu, které vybrala veřejnost – Northern Spire.
Diagnostický průzkum, jehož součástí je statická a dynamická zkouška stavební konstrukce, začíná být v dnešní době samozřejmou součástí rozhodovacího procesu o budoucnosti konstrukce. Společnost INSET s.r.o. se tomuto problému věnuje již od svého založení, tedy od roku 1991.
OSMA letos uvádí na trh novinku KG2000 Polypropylen SN16, která je předurčena pro uložení v místech s vyššími vrcholovými tlaky, jako jsou například dálniční vozovky, nebo naopak pro místa s vysokou hladinou podzemní vody či pro uložení v extrémních hloubkách.
Ministerstvo dopravy plánuje v příštích třech letech přípravy stavby 172 velkých dopravních projektů za přibližně 243 miliard korun. Většina peněz by měla směřovat na dálniční a silniční stavby. Uvádí to dokument ministerstva o přípravě velkých dopravních staveb, který dnes prostuduje vláda. Podle materiálu je financování staveb a příprav v letošním roce i přes aktuální krizi zajištěno, následující roky ovšem mohou být problematičtější.
Zajištění bezpečnosti pracovníků v rámci dopravních staveb je výraznou kapitolou bezpečnosti práce obecně. Při realizaci dopravních staveb navíc víc než kde jinde platí, že je třeba dbát nejen na bezpečnost stavby jako takové, ale také na důsledné využívání vysoce viditelných bezpečnostních prvků a dávat důraz na disciplínu v pohybu osob i přemisťování materiálu nebo na zabezpečení stavby proti pádu předmětů a materiálu.
Představte si zhruba hektarovou šachovnici, místo figurek ocelové pláty velké jako basketbalová hřiště a místo šachistů jeřáby s nosností až 500 tun. Takovou podívanou nabídla v těchto dnech ocelářská dílna Metrostavu v Horních Počernicích, v níž se vyrábí komponenty jedněch z největších vrat v Evropě pro vodní dílo Gabčíkovo.
V oblasti železničních staveb nabývá ocelový pražec, vedle již používaných dřevěných a betonových pražců, opět na důležitosti. Od betonového a především od dřevěného pražce odlišuje ocelový pražec dlouhá životnost. Pro budoucnost je ocel důležitá také díky své recyklovatelnosti.
Praha již zná podobu nového smíchovského dopravního terminálu. Architektonické studio A69, vybrané na základě výběrového řízení letos v dubnu, dopracovalo svoji předchozí studii do většího detailu, která byla v listopadu představena odborné i laické veřejnosti. Nový terminál by měl lépe propojovat jednotlivé typy veřejné dopravy a zkultivovat současnou podobu Nádraží Smíchov. S výstavbou by se mohlo začít v roce 2021.
Příspěvek se zabývá aktuálním stavem přípravy vysokorychlostních tratí v České republice na jednotlivých sledovaných ramenech těchto tratí (rychlých spojení). Informuje o technickém řešení infrastruktury, systému projektové přípravy a následné realizaci jednotlivých staveb včetně organizačního a personálního zajištění v rámci Správy železnic. Pozornost bude věnována rovněž specifickému zajištění přípravy a realizace přeshraničního úseku Ústí nad Labem – Drážďany a spolupráci s německou stranou.
Železniční stavba desetiletí. Tak by se dala nazvat modernizace železničního koridoru mezi pražským hlavním nádraží a Hostivaří. V Praze vznikne první čtyřkolejná trať v zemi, která uleví úsekům, již nestačícím intenzitě dopravy. Vlakem ze stanice Praha-Hostivař do stanice Praha – hlavní nádraží bychom se tak měli dostat po první čtyřkolejné trati na síti SŽDC rychleji, bezpečněji a pohodlněji.