Nejdelší visutý most na světě se pro veřejnost otevře už 13. května. Čeští turisté, kteří zatouží jej navštívit, přitom nemusí cestovat daleko. Most Sky Bridge naleznou na Dolní Moravě v pohoří Králického Sněžníku. Unikátní stavba překonává údolí ve výšce 95 metrů nad zemí a délce 721 metrů.
Inženýrské stavby
Pokračujeme sledováním míst s možností pádů z výšky na staveništích. Tentokrát se zaměříme na zemní a výkopové práce v prostoru oploceného staveniště. Zní to možná nelogicky, ale při zemních pracích prováděných v prostoru staveniště nám hrozí pád z výšky do výkopu. Přesněji bychom měli uvádět, že se jedná o pád do hloubky. Kromě toho můžeme být při hloubení zavaleni zeminou.
Stavba plánované 65 kilometrů dlouhé vysokorychlostní trati Moravská brána z Prosenic na Přerovsku do Ostravy si podle studie proveditelnosti vyžádá investici 60 až 80 miliard korun. Dokumentaci pro územní rozhodnutí na tuto stavbu chce mít Správa železnic připravenu příští rok.
Společnost SWIETELSKY dokončila v srpnu 2021 hlavní část loňských prací na stavbě Poříčany–Velim na I. koridoru mezi Prahou a Kolínem. Počet výlukových dnů se přitom na traťových úsecích Velim–Pečky a Pečky–Poříčany podařilo zkrátit při čtyřech výlukách, kdy byl provoz omezen na jednu kolej.
Nejlepší dopravní stavbou posledních let byla zvolena proměna Moskevské ulice v Praze z roku 2014. Za obnovu ulice získal ateliér Jakub Cigler Architekti letošní hlavní Cenu Víta Brandy, která hodnotí dopravní stavby a změny ve veřejném prostoru. Do soutěže bylo přihlášeno 54 českých a slovenských projektů z let 2014 až 2022.
Politické proklamace o zákazu prodeje, případně i vjezdu spalovacích motorů do měst, média plná optimismu, že elektromobil, případně vodík, spasí svět, nevládní organizace slovně „drtící“ naftu… – to je dnešní obraz společnosti zejména na západ od nás.
Turecko v pátek 18. března slavnostně zahájilo provoz nejdelšího visutého mostu na světě, který překlenul průliv Dardanely. Vybudování mostu trvalo pět let a náklady na jeho stavbu se vyšplhaly na 3,4 miliardy dolarů (76,5 miliardy korun), uvedl místní tisk.
Nový most přes řeku Svitavu v Brně, který bude stát odhadem více než 220 milionů korun, navrhnou architekti z londýnského ateliéru William Matthews Associate. Brněnští radní tak potvrdili rozhodnutí odborné poroty, která ateliér vybrala ze sedmi soutěžních návrhů. Most o délce 85 metrů a šířce 30 metrů by měl do dvou až tří let vzniknout mezi bývalým areálem Zbrojovky a Motorárnou Zetor.
Pražský dopravní podnik (DPP) může postavit trasu metra D z Pankráce do Písnice. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání odpůrců stavby proti vydání stavebního povolení, které tak nyní bude pravomocné. Proti rozhodnutí se již nelze odvolat.
Naše společnost projektuje a provádí krátkodobý i dlouhodobý geotechnický monitoring. V případě dlouhodobého monitoringu s nutností agregace dat a jejich souběžného automatizovaného zpracování z různých snímačů, je nutné zvolit robustní systém se správným poměrem autonomních a centralizovaných vlastností.
Výrazné zdražování materiálů a jejich nedostatek zpožďují některé stavby a opravy silnic v Plzeňském kraji. Prodlení zatím nejsou tak výrazná, ale situaci by mohla zhoršit válka na Ukrajině. Některé stěžejní věci, jako je třeba stavební ocel, stojí dvojnásobek a asfalt, závislý na ceně ropy, zdražuje stále, zatím lineárně.
Architektonická kancelář Rusina Frei architekti se stala vítězem soutěže na podobu nového terminálu Roudnice nad Labem připravované vysokorychlostní železnice. Nový terminál by měl udržitelným způsobem vstoupit do krajiny po Řípem. Proto zvolili pro odbavovací halu lehkou a transparentní mostní konstrukci, která se nebude pohledově příliš uplatňovat.
Ostrava plánuje vybudovat novou lávku přes Ostravici a spojit tak centrum města s národní kulturní památkou Dolních Vítkovic. Po nezbytných přípravách rada města rozhodla o veřejné zakázce na výběr dodavatele na realizaci stavby. Autorem návrhu je Josef Pleskot, který dlouhodobě utváří novou podobu moravskoslezské metropole.
Firma Link projekt se díky dlouhodobé spolupráci s francouzskou firmou Matiere, která trvá již více než 10 let, podílí na projektech realizace mostních estakád pro městské rychlostní komunikace budované v hustě obydlené oblasti metropolitní Manily, hlavním městě Filipín.
Železničáři v Brně naplánovali podle studie proveditelnosti velkorysou stanici Vídeňská s pěti kolejemi pro VRT. Tato stanice má zároveň umožnit vedení vlaků z Prahy do Vídně či Bratislavy bez zajíždění na hlavní nádraží. Tento koncept se však nesetkává s pochopením vedení Brna.