Oplocením dálnic je možné zachránit životy
Služební cesty, dovolené, návštěva rodiny nebo přátel v jiném městě. Toto jsou nejčastější důvody, přivádějící naše stále bezpečnější auta na bezpečné dálnice. Tedy bezpečné, jak se to vezme.
Bezohlednou jízdu řidičů ovlivnit neumíme. Každý z nás musí zvážit, zda mu stojí za to ohrožovat rychlou jízdou nejen vlastní život, ale i život ostatních účastníků silničního provozu. Stávají se však i případy, v nichž lze jen těžko hledat viníka. Přestože se úroveň a bezpečnostní zabezpečení slovenských dálnic rok od roku zvyšují, nejsou dálnice úplně zabezpečené. Stále existují úseky, které nejsou oplocené, i když by měly být. Stejně jsou na tom rychlostní silnice. Ty sice nemusí být oploceny, ale vidíme po nich uhánět auta stejnou rychlostí jako po dálnici. I proto se mnohokrát doslechneme o dopravní nehodě, kterou způsobil střet auta s volně žijící zvěří na vozovce.
Podle údajů a statistik odboru dopravní policie ČR evidovali v roce 2008 na území ČR celkem 7 499 dopravních nehod zaviněných lesní zvěří a domácími zvířaty. Přitom řešení, jak předejít takové kolizi, je skutečně jednoduché. Bezproblémové jízdě po silnicích pomůže kvalitní oplocení.
Od roku 1998 působí na českém trhu (od r. 1998 na maďarském trhu, od r. 2005 na slovenském trhu) výrobce oplocení, kontroly přístupu a zadržovacích zařízení Betafence, který zabezpečuje oplocení Ursus®. To se vyrábí z ocelového pozinkovaného drátu, který zaručuje vysokou pevnost, odolnost vůči korozi a dlouhotrvající životnost. Během posledních let se Betafence Group podepsal pod projekty související s oplocením dálnic na celém světě. Ten nejnovější byl zrealizován v sousední České republice, kde byly oploceny úseky dálnice D47 z města Bílovec do Klímkovic nedaleko polských hranic. Díky profesionálním službám společnosti SILVATECH, a.s., z Velkého Meziříčí bylo oploceno více než 4 000 m této cesty síťovým pletivem Ursus® AS Super s více než dvoumetrovou výškou.
Zdroj: Betafence