Dlouhá léta jsme jako hlavní problém budov vnímali hlavně úniky tepla v zimě. Se stoupajícími letními teplotami nastává i opačný problém – nedostatečná ochrana před horkem. Smysluplná stavba však zvládá oba extrémy.
Stavebnictví
Čím teplejší je počasí, tím palčivější je i otázka „Kdo proboha vymyslel, že z PET lahví nejde sundat víčko?“. Víčka připevněná k PET lahvím už se stala terčem celé řady komentářů i nechtěných vtipů – a nejednoho z nás přinejmenším otrávila. A, ruku na srdce, kolik z nás víčko jednoduše neodtrhne, protože se pojistka plete do cesty a lahve je mnohem komplikovanější opětovně uzavřít?
Polská stavební společnost Budimex podala odvolání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) proti vyřazení z tendru na stavbu úseku D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem. Původně Budimex tendr v hodnotě přes 11 miliard korun vyhrál, ale rozhodnutí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) o jeho vítězství po námitkách konkurenční firmy MI Roads zrušil antimonopolní úřad.
Ovčí vlna se řadí mezi izolační materiály s celou řadou možných využití, mezi běžně prodávanými výrobky je ovšem méně známá, méně doporučovaná – a cenově méně dostupná, protože je pro své vlastnosti a zdroje o něco dražší než běžně používané alternativy.
Rekonstrukce jsou často ze stavařského hlediska velmi komplikovanou záležitostí, protože jsme v řadě případů odkázáni na stávající prvky s omezenou únosností. Skladbu nových konstrukcí je proto vždy třeba důkladně promyslet, aby stávající prvky co nejméně zatížila, a to aniž by ztratila na vlastnostech, které investor očekává a požaduje. A v takovém případě se počítá každé kilo.
Ministerstvo dopravy dnes představilo 203 zástupcům potenciálních investorů, stavebních firem, financujících institucí a poradců projekt dostavby dvou úseků dálnice D35 formou PPP, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Zástupci ministerstva dopravy zájemce seznámilo s parametry projektu dostavby. V PPP spolupráci je plánována dostavba více než 50 kilometrů dálnice D35, a to úseků mezi Mohelnicí na Šumpersku a Opatovcem na Svitavsku.
Významné rekonstrukce, za zachování pravého historického nádechu, se dočkala nádražní budova v Brandýse nad Orlicí. Po 150 letech získala novou žlutou fasádu s dekorativními bílými prvky nad barevně výraznými modrými okny. Opravy se dotkly i dlouhodobě nepřístupné čekárny s dřevěným obvodovým pláštěm, pro cestující však zůstává i nadále mimo provoz.
Architektonicky zajímavé vířivé vany jsou stále populárnějším prvkem moderního bydlení i komerčních prostor. V posledních letech se designéři a výrobci zaměřují na vytváření modelů, které nejen plní svou relaxační funkci, ale také vynikají estetickým zpracováním a originálním vzhledem. Tento článek se zaměřuje na vzhledově zajímavé vířivé vany: kruhové modely, nerezové modely, geometrické modely a atypické modely.
Žádná zahrada není kompletní bez vodního prvku. Vodní prvek ochlazujee vzduch, nabízí osvěžení pro zvířata a ptáky, kteří na zahradě najdou útočiště, poskytuje pastvu pro oko a všeobecně elevuje celkový vzhled zahrady.
Společnost Kingspan je světovým lídrem v oblasti sendvičových panelů, pokročilých izolací a řešení obvodových plášťů budov. Naše výrobky umožňují vytvářet udržitelné budovy bez emisí uhlíku, které jsou tepelně účinnější, využívají přírodní obnovitelné zdroje energie a udržitelně hospodaří s vodou.
Historie společnosti RK Infra se začala psát v 60. letech minulého století v Rakousku. První průmyslově předizolované ocelové trubky pro dálkové vytápění byly vyrobeny v roce 1968 v Linci, v závodě dnešní společnosti KE KELIT. V letech 1968 až 2014 se společnost KE-Kelit etablovala jako jeden z předních rakouských výrobců předizolovaných trubek pro dálkové vytápění.
Globální produkce vína dosáhla v roce 2023 historického minima a na vině může být změna klimatu – mezinárodní organizace pro révu a víno (OIV) uvádí, že nápoj dosáhl nejnižší úrovně od roku 1962. Tato organizace má 50 členských států, které představují 75 % světové plochy vinic. Odborníci obviňují „extrémní podmínky prostředí“, včetně sucha a požárů, které vedly k sestupnému trendu výroby.
Úsek bude kompletně hotov mezi 18. a 20. prosincem. Na část nové dálnice se doprava přesune už 17. června, jezdit se bude zatím ve dvou pruzích od začátku nové D4 u Příbrami po takzvanou Těchařovickou křižovatku, řekl novinářům po kontrolním dni ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Česká ekonomika a development ožívá po téměř dvouleté recesi. Developerům se donedávna vlivem vysokých úrokových sazeb často nevyplatilo své byznysplány ani rozjíždět. Je aktuální optimismus z oživení trhu na místě? Je stabilní, nebo můžeme brzy očekávat další propad?
Společnost STIEBEL ELTRON, přední německý výrobce tepelných čerpadel a ohřívačů vody, slaví 100 let od svého založení. Za tu dobu dokázala společnost se svými výrobky a službami expandovat do celého světa. Na českém trhu úspěšně působí od roku 1991.