V současné době vidíme trend v realizacích interiérových příček s integrovanými digitálními žaluziemi. Jde o moderní, estetické a snadno udržovatelné řešení zastínění designových kancelářských prostor. Víte, jak tato technologie funguje a co je za rostoucím zájmem o tuto technologii? Vybrali jsme pět faktů, které jste možná o digitálních žaluziích nevěděli.
Stavebnictví
Starší budovy snadno ztrácí lesk a zájem návštěvníků. Nová fasáda spojená s částečnou rekonstrukcí jim ale dokáže vdechnout nový impuls a obnovit v nich život. Příkladem může být brněnské nákupní centrum Futurum, které po dvaceti letech provozu oslnilo návštěvníky novou barevnou fasádou.
Obrázky ukazující velrybu bez života na pláži a fotky hořící velryby vyskakující z oceánu s větrnými turbínami na pozadí – právě tyto záměrně šokující záběry stojí za jedním z nejrozšířenějších hoaxů současnosti. Snímky se totiž objevily na plakátech, cedulích a v příspěvcích na sociálních sítích v regionech Hunter a Illawarra v Novém Jižním Walesu, v Austrálii, jako součást rostoucí kampaně proti plánu australské vlády na otevření pobřežních větrných zón u pobřeží.
V roce 2017 bylo na český trh v oblasti TZB uvedeno inovativní řešení vzduchotechnického potrubí. Základním prvkem jsou panely, ze kterých lze složit čtyřhranný, předizolovaný vzduchovod.
Na jednu stranu jsou aktuální mrazy velmi nepříjemné, na tu druhou se majitelům a správcům objektů skýtá jedinečná možnost odhalit tepelné mosty a připravit plán rekonstrukce či zateplení nevyhovujících objektů ještě před plným rozjezdem stavební sezóny!
V roce 2017 bylo na český trh v oblasti TZB uvedeno inovativní řešení vzduchotechnického potrubí. Základním prvkem jsou panely, ze kterých lze složit čtyřhranný, předizolovaný vzduchovod.
Když mluvíme o boji se změnou klimatu, často přemýšlíme o výsadbě dalších a dalších stromů. Pobřežní mokřady se ovšem ukazují být neméně spolehlivým řešením – uhlík totiž zachycují a ukládají snad ještě lépe než tropické pralesy.
Ve Švédsku při stavbě větrných elektráren dál experimentují s novým materiálem a stožáry pro uchycení větrníků s turbínami vyrábějí ze dřeva. Firma Modvion nedávno dokončila poblíž Göteborgu dosud nejvyšší dřevěný větrník, jehož sklolaminátové lopatky sahají do výšky 150 metrů. Podle jejích majitelů ale technologie umožňuje stavět ještě vyšší stožáry, a lépe tak využít energii z větru, který ve větších výškách vane silněji.
Pro tradičně smýšlející obyvatele Británie, či přímo Cambridge, mohlo být odhalení prvního ze 438 solárních panelů na střeše kaple King’s College šokující, ba přímo koncem světa, jak ho známe nyní. Anglie, silně orientovaná na ochranu svých památek a hrdá na svou historii, protestovala proti žádosti o umístění panelů na olověné střeše mistrovského anglického gotického díla a varovala před nenapravitelným poškozením „výjimečně významné budovy“.
Zvětšování formátů obkladů představuje výzvu pro mnohé kladečské firmy, a to jak po stránce technické, tak i řemeslné. Nové postupy mění způsob aplikace lepícího tmelu i požadavky na vybavení obkladačů. Samozřejmostí je volba vhodného lepidla na velké formáty.
Podzemní vodní elektrárna se stala známou jako ‚Hollow Mountain‘. Skotská vláda nyní dala zelenou k rozšíření vodní elektrárny západním směrem. Společnost Drax, která vyrábí obnovitelnou energii, chce ve svém stávajícím zařízení Cruachan postavit nový projekt za 500 milionů liber (581 milionů eur).
Ať už se jedná o raketu Ariane pro kosmický výzkum, vyhřívání trávníku na olympijském stadionu v Berlíně nebo podzemní dráhu v Káhiře, ve všech těchto případech lze nalézt know-how a technické znalosti společnosti REHAU, která slaví 75. výročí od svého založení.
Seminář KM Beta přinesl odborný pohled i zkušenosti z praxe na vybrané trendy.
Stavba nové tramvajové trati v Brně z dosavadní konečné v Bystrci na sídliště Kamechy získala územní rozhodnutí. Primátorka Markéta Vaňková (ODS) uvedla, že předpokládá, že by se mohlo začít stavět na konci příštího roku. Jde o 1,4 kilometru dlouhou trať s převážně raženým tunelem, který bude mít délku 320 metrů. Město má za trať zaplatit téměř tři miliardy korun, přičemž usiluje o získání dotace z Operačního programu Doprava ve výši 2,4 miliardy korun.
Starý srílanský hydraulický systém, jehož stáří se v současné době odhaduje na zhruba dva tisíce let, využívá přírodní prvky, které pomáhají shromažďovat a uchovávat dešťovou vodu. Ve světě, který se velmi rychle otepluje a každoročně se s ničivými suchy potýkají větší a větší oblasti je tento systém záchranou pro venkovské komunity, které by bez něj neměly přístup k vodě.