Pozemků ideálně vhodných pro bytovou zástavbu v městských aglomeracích rapidně ubývá, což vede k trendu stavět i na místech, která byla dříve opomíjená. Jsou to především lokality v těsné blízkosti rušných ulic, kde je úroveň hlukového zatížení nadměrná.
Stavebnictví
Rozpoutaná diskuze o problematice těsností podstřešních fólií vyvolaná neutěšenou situací na trhu a na střechách je výsledkem absence normy pro navrhování skládaných krytin a DHV a neúplnost v pravidlech pro pokrývače v Cechu klempířů, pokrývačů a tesařů. Diskuze vyvolala úplný chaos u projektantů, pokrývačů a zákazníků. Dodnes většina realizačních firem a projektantů nerozlišuje mezi pojistnými hydroizolacemi.
Správa železnic vybrala podobu terminálu Dlouhá Míle, který bude součástí nové železniční trati v úseku Praha Ruzyně – Praha Letiště Václava Havla. Ve veřejné soutěži uspěl architektonický návrh od Pavlíček Hulín architekti a AFRY. Trať k letišti by měla začít fungovat v roce 2028.
Známé přísloví o ohni se hodí i na vlhkost v obytném prostoru. Také ona umí být dobrým sluhou, ale i zlým pánem. Jedinečnou schopnost aktivně udržovat optimální hodnotu vlhkosti v interiéru má produktová řada omítek a povrchových úprav Baumit Klima.
Pro efektivní ochranu podlah sklepů, garáží, teras balkonů nebo spodních částí staveb před vlhkostí je vhodné použít např. gumoasfaltovou hydroizolaci. Před aplikací gumoasfaltové hydroizolace je potřeba na podklad nanést vhodný penetrační nátěr (gumoasfaltovou penetraci). Podklad musí být soudržný, pevný, bez jakýchkoli nečistot (prachu), bez ostrých hran a stojaté vody.
Vítězem architektonické soutěže na podobu připravované 62. stanice pražského metra Depo Zličín se stal ateliér Petr Stolín Architekt. Poprvé v porevolučním období o podobě stanice metra rozhodla architektonická soutěž, kterou pro Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) jako investora celého projektu zorganizoval Czechdesign a METROPROJEKT Praha.
V dřívějších dílech jsme se probrali od volby místa, přes velikost elektrárny, cenu a její návratnost až k samotné likvidaci panelů, přesto stále zůstalo mnoho nezodpovězených otázek a mýtů, které je vhodné upřesnit, zodpovědět nebo vyvrátit. Co by nám tedy mohlo překazit plány s naší domácí elektrárnou a co bychom měli vědět?
Jedním ze způsobů, jak nalepit tepelněizolační desky na podklad z asfaltových pásů při zateplování střechy, je použít PUR lepidlo. Povrch, na který se lepidlo bude aplikovat, musí být bezprašný a suchý. Nasákavé podklady, jako jsou cementovláknité desky, je třeba před lepením penetrovat vhodným nátěrem. Důkladně penetrovaný a zaschlý povrch se již nevlhčí. Při nízkých teplotách se nedoporučuje pěnu nebo podklad nahřívat a aplikovat ji na podklady pokryté jinovatkou či sněhem.
Přední výrobce koupelnového vybavení Kaldewei sklidil úspěch na soutěži produktového designu Red Dot Awards 2022 hned dvakrát: se svou extra plochou vaničkou v úrovni podlahy SUPERPLAN ZERO a umyvadlem NUEVA.
Pokud o fotovoltaice přemýšlíme již ve fázi stavby objektu, pak je samozřejmě všechno jednodušší, protože orientaci objektu, umístění fotovoltaiky a uložení všech jejích součástí můžeme brát v úvahu v předstihu a požadavky promítnout už do samotného projektu, aniž bychom to jakkoli výrazněji finančně pocítili.
Kromě izolačních fólií na bázi měkčeného PVC nebo asfaltových pásů jsou na izolování proti prosakující a tlakové vodě či radonu vhodné i tekuté hydroizolace na bázi cementu. Díky svému složení nestékají ani ze svislých stěn.
Dočkali jste se a stojíte před velkou výzvou, které se říká zařizování bytu? Hlavou vám jistě míří milion nápadů, jen nevíte, jak je uchopit a zda jsou vůbec realizovatelné. No, zrealizovat se dá všechno, ale jak to ve finále bude vypadat. Mezi věci, které jistě budete řešit, patří podlaha a osvětlení. Jak je nakombinovat?
V minulé části jsme si přiblížili cifru, kterou je třeba si na pořízení domácí fotovoltaické elektrárny vyhradit – tedy částku, která se v závislosti na všech zařízeních, funkcích a součástech pohybuje mezi 150 a 600 tisíci korun před odečtením potenciálních dotací.
Mezi největší problémy sprchových koutů patří hromadění vody v oblasti odtokového žlabu, což nejčastější souvisí s nesprávně zvoleným sklonem odvodnění koutu, nevhodně zvolenou velikostí odtoku (sifonu) či chybou při samotné montáži odtokového žlabu. Tato voda se pak vsakuje spárami v okolí žlabu pod dlažbu, kde uvolňuje lepidla a vymílá podkladní hmoty.
Vítězem jednofázové mezinárodní architektonické soutěže na podobu tří stanic a pěti podpěr plánované lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice se stalo londýnské studio William Matthews Associates, které stojí také za návrhy londýnské lanovky (London Cable Car), nebo modernizace nádraží London Bridge.