Stejně jako na oči, ruce či hlavu bychom neměli zapomínat ani na nohy – i zde existuje pracovní ochrana, popisovaná a řízená normami, kterou bychom měli obout pokaždé, když vstupujeme na pracoviště, které pracovní obuv vyžaduje.
Stavebnictví
Fotografové Lenka a David Raubovi se pustili do kompletní rekonstrukce svého ateliéru zrovna když světem začal obcházet koronavirus. S vidinou nejisté budoucnosti stáli rázem před novým rozhodnutím, které museli udělat: vlétnout do přestavby s plnou parádou, nebo se raději držet při zemi a šetřit? Příběh této rekonstrukce skončil happyendem a retro otočné vypínače berker se nakonec staly dominantou celého interiéru.
Aktuální trendy a vysoké nároky na kvalitu a zejména rovinnost podlahové konstrukce výrazně preferují použití samonivelačních stěrek. Mezi zásadní přednosti těchto stěrek patří především dosažení dokonalé rovinnosti, a to již u minimální tloušťky vrstvy.
Nedostatečnou svislou či vodorovnou hydroizolaci nebo takovou izolaci, která je poškozena v důsledku degradace použitých fólií a izolačních vrstev, lze nahradit injektážním gelem na bázi zkřížených polymerů.
Společnost HELUZ přišla s novou službou pro pro realizační firmy a osoby provádějící výstavbu z jejich cihelného systému. Zájemci si mohou vybrat termín i místo školení, na kterém jim tým odborníků společnosti HELUZ představí nové výrobky i kompletní cihelný systém pro stavbu rodinných i bytových domů včetně komínových systémů.
Na první pohled vypadá jako moderní předměstský dům, pod svou sněhobílou fasádou ale skrývá netradiční stavební materiály, jako je sláma nebo hlína. Téměř pasivní Slamák, jak majitelé svému domovu přezdívají, jim za svými zdmi skýtá plně komfortní moderní bydlení, které si rozumí jak s přírodou, tak i se současnými technologiemi.
Společnost Xella mění vzhled značky Multipor, od nynějška se tyto tepelněizolační desky prezentují v zelené barvě – od loga až po obalovou fólii. Rebranding Multiporu ukazuje, že ekologické myšlení a jednání nejsou ve společnosti Xella novým trendem, ale jsou pevnou součástí strategie firmy.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje na lince B stavbu nové, 62. stanice Depo Zličín. Poprvé v novodobé historii pražského metra její podoba vzejde z architektonické soutěže. O vítězi rozhodne porota, výsledky a všechny předložené architektonické návrhy DPP společně s organizátorem představí do konce letošního dubna.
Problematika oplocení stavenišť není příliš rozšířeným tématem odborných diskuzí. Podle ustanovení § 24e vyhlášky č. 269/2009 Sb., kterou se mění vyhláška č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, musí být staveniště od okolí odděleno. Vhodně zvoleným oplocením (ohrazením) můžeme kromě jiného zabránit obtěžování okolí staveniště prachem a hlukem.
S účiností ke dni 1.1. 2022 došlo ke sloučení společností BRAMAC střešní systémy spol. s r.o. a Icopal Vedag CZ s.r.o. do společnosti BMI střešní a hydroizolační systémy s.r.o., která se stala právním nástupcem obou právnických osob.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil v oblasti Pankrácké pláně geologický průzkum pro metro D. Práce zde prováděly společnosti HOCHTIEF CZ, Metrostav a STRABAG. Výsledky ze všech čtyř lokalit potvrdily původní předpoklady, že geologické poměry v místě budoucí trasy metra D jsou složité, na většině míst tektonicky porušeny.
Dříve se při finalizaci sádrokartonových povrchů používal v koutech výhradně akrylový tmel, na rozích pak hliníkové lišty do tmelu. Takové řešení není z dnešního pohledu zcela optimální – jak z hlediska pracnosti, tak i z hlediska pevnosti a dlouhodobé životnosti. Jak tedy k rohům přistupovat, aby vznikly pevné, esteticky dokonalé spoje?
Italské Benátky se rozhodly k radikálnímu řešení dlouholetých problémů s moderním mostem přes Canal Grande, který navrhl známý španělský architekt Santiago Calatrava. Stavba ze skla a oceli, která stojí poblíž vlakového nádraží Santa Lucia, se potýká se stížnostmi kvůli kluzkému povrchu a nízké životnosti materiálů.
Systém Flora Urbanica snižuje spotřebu vody a minimalizuje ekologickou zátěž používáním recyklovaných materiálů. Pro dosažení minimálního zavlažování je vhodné systém kombinovat s vatou ISOVER Intense.
Praha zahájila stavbu nové lávky přes Vltavu, která propojí dynamicky se rozvíjející městské čtvrti Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice. Pět metrů široká konstrukce z unikátního ultra-vysokopevnostního betonu má vzniknout do jara 2023. Pěším a cyklistům se tak výrazně usnadní přesun mezi oběma břehy řeky a zlepší se i přístup do zeleně na Štvanici.